[wpseo_breadcrumb]

انواع روش های زیبایی دندان

آنچه می خوانید...

این روزها تقریباً هر دندانپزشکی نوعی از روش های دندانپزشکی زیبایی را ارائه می دهد. از تغییرات جزئی گرفته تا جراحی های بزرگ دهان، طیف وسیعی از تکنیک های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که می تواند عیوب دندانی را مانند  تغییر رنگ، بریدگی یا از دست رفتگی دندان را برطرف کند.  انواع روش های زیبایی دندان وجود دارد که در این مقاله به بررسی هریک از آن ها می پردازیم.

چنین نقص هایی اعتماد به نفس بسیاری از افزاد را کاهش می دهد، و اگر شما یکی از آن ها هستید، وقت آن رسیده است که آن ها را برطرف کنید. تنها کاری که در این راستا  باید انجام دهید این است که به دنبال خدمات دندانپزشکی زیبایی باشید.

آیا هنوز به این فکر می کنید که دندانپزشکی زیبایی برای شما مناسب است؟

دندان های نامناسب یا شکسته تعدادی از عوارض نامطلوب مانند کاهش عزت نفس شما را به همراه دارد. لبخند زدن با دندان های زیبا باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود، به خصوص برای افرادی که به سخنرانی در جمع علاقه دارند یا اغلب نیاز به معاشرت دارند. بنابراین اگر دارای هرگونه نواقصی در دندان هایتان هستید میتوانید برای انجام هرگونه خدمات زیبایی به بهترین دندانپزشک مراجعه کنید.

انواع روش های زیبایی دندان نامرتب

انواع روش های زیبایی دندان چیست؟

در دندانپزشکی زیبایی مدرن، متخصصان از مواد مختلفی مانند طلا، آمالگام و سایر فلزات برای پرکردن دندان و ترمیم دندان استفاده می کنند. دندانپزشکان این مواد را با استفاده از چسب های رزینی به ساختار زیرین دندان می چسبانند تا ریشه دندان ها ثابت بماند و دندان های شما طبیعی به نظر برسند. برخی از مواد ممکن است از نظر ظاهر و هزینه متفاوت باشند. به عنوان مثال، موادی مانند سرامیک های دندانی که عمدتا حاوی شیشه هستند.

انواع روش های زیبایی دندان، شامل موارد مختلفی می شود که هر کدام با توجه به نوع نواقص دندان و با پیشنهاد دندانپزشک تجویز می شود. انواع روش های زیبایی دندان شامل موارد زیر می شود:

کامپوزیت

کامپوزیت، دندان های آسیب دیده، پوسیده یا تغییر رنگ داده را با استفاده از موادی که با رنگ مینای دندان مطابقت دارد، ترمیم می کند.

در این روش ابتدا، دندانپزشک ناحیه آلوده به پوسیدگی دندان را سوراخ می کند و کامپوزیت را روی سطح اعمال می کند و سپس آن را درست می کند و صیقل می دهد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشد. این روش زیبایی، آسیب وارده به دندان را ترمیم می کند و ظاهری سالم به آن می بخشد. 

باندینگ کامپوزیت یک روش دندانپزشکی زیبایی است که به بیماران کمک می کند تا از شر پوسیدگی دندان، ترک خوردگی دندان ها و لبه های کج خلاص شوند.

لمینت

لمینت ها  که از سرامیک مرغوب و شبیه دندان های طبیعی ساخته شده اند، می توانند بسیاری از مشکلات دندانی از جمله دندان های ترک خورده ، مینای آسیب دیده، شکاف بین دندان ها را برطرف کنند.

به عنوان مثال لمینیت های  چینی  می توانند جلوی دندان های شما را بپوشانند. هنگامی که دندانپزشک لمینیت های دندان را اعمال می کند، این  روکش ها، دندان های نامرتب، آسیب دیده، بد شکل یا تغییر رنگ را اصلاح می کند و آن را می پوشانند.

اینله و آنله

به این نوع روش‌ها «پر کردن غیر مستقیم» نیز گفته می‌شود. دندانپزشکان این موارد را زمانی اعمال می کنند که دندان پوسیدگی متوسطی داشته باشد یا ساختار دندانی کافی در دهان شما برای حمایت از پر شدن وجود نداشته باشد.  اینله و آنله یکی از انواع روش های زیبایی دندان است که در طی این روش ها، دندانپزشک اینله را مستقیماً روی سطح دندان قرار می دهد. 

اگر قسمت بیشتری از دندان شما آسیب دیده باشد، انله برای پوشاندن کل سطح دندان ایده آل است.  اینله و آنله از مواد کامپوزیت رزین تهیه می شوند و دندانپزشک آنها را با استفاده از چسب دندانی به دندان می چسباند. این روش های دندانپزشکی باعث تقویت دندان ها، بازیابی شکل آن ها و جلوگیری از پوسیدگی یا آسیب می شود.

اینله-و-انله از انواع روش های زیبایی دندان

باندینگ دندان

در باندینگ دندان، دندانپزشک از یک رزین همرنگ دندان که یک ماده پلاستیکی بادوام است، استفاده می کند.  این روش از انواع روش های زیبایی دندان با استفاده از اشعه ماوراء بنفش یا لیزر چسباندن مواد به دندان صورت می گیرد.

این روش دندانپزشکی زیبایی می تواند دندان های ترک خورده، پوسیده یا نامرتب را ترمیم کند. همچنین از ریشه های دندان شما که در برابر تحلیل لثه آسیب پذیر هستند محافظت می کند.  این روش عملاً بدون درد است و معمولاً برای هر دندان حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

ایمپلنت های دندان

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته موثر هستند. در طول این فرآیند، دندانپزشک یک قطعه کوچک تیتانیوم را در فک شما ثابت می‌کند.  پس از کاشت، برای تمیز نگه داشتن لثه، باید بهداشت دهان و دندان را با جدیت رعایت کنید. 

بیلیچینگ دندان

سفید کردن دندان با استفاده از بیلیچینگ یکی از روش های اساسی دندانپزشکی زیبایی است. دندانپزشک پس از برداشتن پلاک و سایر مواد زائد از سطح دندان‌ها، بیلیچینگ را انجام می‌دهد تا ظاهر طبیعی آن‌ها را بازگرداند. در طول سال ها، ممکن است در اثر غذا، نوشیدنی، دارو و همچنین به دلیل عادت های شخصی مانند سیگار کشیدن، دندان های شما لکه دار، ساییده و زرد شوند، بیلیچینگ این لکه ها را از بین می برد و پوششی براق برای دندان های شما ایجاد می کند.

روکش های دندانی

کلاه دندان یا روکش مانند لومینرز دندان، جایگزین کل دندان آسیب دیده یا پوسیده، بالای خط لثه می شود و اندازه، شکل، استحکام و ظاهر آن را بازیابی می کند. روکش ها از شکستن دندان های ضعیف جلوگیری می کنند. آنها همچنین برای اصلاح زیبایی دندان های نامرتب و تغییر رنگ داده مفید هستند. 

در این روش ابتدا دندانپزشک قالب دندان شما را میگیرد و سپس به آزمایشگاه برای قالب گیری می فرستند. لازم به ذکر است که در این روش تا آماده شدن روکش های اصلی  دندانپزشک ابتدا یک روکش موقت قرار می دهد.

ارتودنسی نامرئی

این ارتودنسی ها یکی از جایگزین های محبوب برای ابزارهای ارتودنسی مانند بریس های شفاف است، زیرا قابل مشاهده نیست. ارتودنسی نامرئی که از انواع روش های زیبایی دندان است به شما امکان می‌دهد تا دندان‌هایتان را صاف و مرتب کنید.

بریس

بریس ابزارهای ارتودنسی هستند که دندانپزشک شما از آنها برای هم تراز و مرتب کردن دندان ها استفاده می کند. لازم به ذکر است که  دندانپزشک ممکن است بریس‌ها را به جای سایر روش‌های زیبایی توصیه کند، زیرا نامرتبی دندان‌ها ممکن است سبب ایجاد نواقص جدی تری شود. معمولاً سه نوع بریس وجود دار که دندانپزشک  بسته به مشکل دندانی، نوع مناسب آن را انتخاب می کند:

  • براکت هایی که به جلوی دندان ها متصل می شوند. معمولا در بین کودکان استفاده می شود
  • نوارهای فلزی برای پیچیدن دور دندان
  • براکت هایی که در پشت دندان ها قرار می گیرند

پروتز دندان

دندانپزشک زیبایی ممکن است استفاده از پروتز ها که یکی از انواع روش های زیبایی دندان به حساب آید را، به شما پیشنهاد دهد.

به طور معمول دو نوع پروتز از جمله پروتزثابت و پروتز کامل وجود دارد.

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که فقط یک دندانپزشک ماهر و با تجربه می تواند طیف گسترده ای از خدمات دندانپزشکی زیبایی، از جمله روش های ذکر شده در بالا را ارائه دهد.  مدت زمان درمان به شدت مشکل، وضعیت لثه، دندان ها و استخوان فک بستگی دارد. بنابراین توصیه می شود  مشکلات خود را با جزئیات با دندانپزشکی که سابقه انجام انواع روش های دندانپزشکی زیبایی دندان دارد، در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *