[wpseo_breadcrumb]

بروزترین قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در سال 1402

هزینه ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید...
 
 
 

ایمپلنت دندان کارآمدترین راه برای جایگزینی دندان از دست رفته یا شکسته است. اما، وقتی نوبت به بزرگ ‌ترین تصمیم‌های زندگی می‌رسد، این سوال از بقیه متمایز می‌شود که هزینه ایمپلنت دندان چقدر خواهد بود؟ 

ظاهراً ایمپلنت دندان یکی از بزرگ ‌ترین و چالش بر انگیز ترین انتخاب‌ها است، زیرا شامل یک عمل جراحی می‌شود که تا آخر عمر ماندگار است. به ویژه اینکه، نیاز به خرج هزینه قابل توجهی دارد. با این حال، تعیین هزینه دقیق ایمپلنت دندان کمی پیچیده است زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

در این مقاله می خواهیم دریابیم که عوامل تعیین کننده قیمت ایمپلنت دندان چیست؟

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل زیادی بستگی دارد ولی به طور میانگین می توان گفت هزینه هر واحد ایمپلنت از 7 میلیون تا 20 میلیون متغیر است.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت دقیق ایمپلنت میتوانید فرم زیر را پرکنید.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
Submit
پیام با موفقیت ارسال شد
ارسال پیام ناموفق بود لطفا مجدد تلاش فرمایید

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

 
 

اغلب، افرادی که به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنند می خواهند بدانند که این روش چقدر هزینه دارد. هنگامی که قبل از انتخاب بهترین دندانپزشک برای ایمپلنت دندان در حال انجام تحقیقات هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا یافتن پاسخ خاصی دشوار است، در این راستا متوجه خواهید شد که برآوردها بسیار متفاوت است.

 
هزینه ایمپلنت

 در حالی که هزینه ایمپلنت های دندانی ممکن است دلهره آور باشد، ارزش آنها به عنوان جایگزینی دائمی و طبیعی برای دندان های از دست رفته بالا است. 

تعداد ایمپلنت

وقتی صحبت از هزینه ایمپلنت دندان به میان می آید ، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز یکی از عوامل مهمی است که بر هزینه درمان تاثیر می گذارد، به گونه ای که قیمت تعویض چند دندان می تواند بیشتر از تعویض یک دندان باشد.

ایمپلنت یک نوع جراحی مهمی است که در واقع جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود. اساساً در داخل لثه گیر می کند و به عنوان ریشه دندان جایگزین جدید، عمل می کند. 

 
 

این ایمپلنت از مواد زیست سازگار ساخته شده است که به طور طبیعی با استخوان فک ترکیب می شود و پایه ای محکم برای نگه داشتن تاج، پل یا پروتز در جای خود تشکیل می دهد. بنابراین، اگر ایمپلنت تک واحدی دریافت می کنید، هزینه کمتری نسبت به بیماری که دو واحد یا بیشتر دریافت می کند، خواهید داشت.

 

کیفیت و نوع برند

کیفیت ایمپلنت و نوع ترمیم انتخابی شما از دیگر عواملی است که به شدت بر هزینه تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، هزینه یک مجموعه کامل از دندان مصنوعی بیشتر از یک بریج جزئی خواهد بود. علاوه بر این، فاکتور کیفیت را نیز باید در نظر بگیرید، زیرا هر چه کیفیت بیشتری نیاز داشته باشید، باید هزینه بیشتری بپردازید. با این حال، انتخاب ایمپلنت با کیفیت بالا و خوب، بیشتر از ایمپلنت کم هزینه دوام خواهد داشت. علاوه بر این، قیمت‌های دیگری نیز با اکریلیک‌های مختلف و پرسلن‌های دندانی با کارایی بالا مرتبط است.

نوع ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی را می توان در یک فرآیند تک مرحله ای یا در 2 مرحله قرار داد.

فرآیند تک مرحله ای


 
 
 

فرآیند تک مرحله ای نیاز به جراحی دوم را از بین می برد. ایمپلنت طولانی تری قرار داده می شود که سر ایمپلنت را در معرض دید قرار می دهد. پس از بهبودی، می توان تاج را بدون ایجاد برش جدید وصل کرد.

فرآیند 2 مرحله ای


 
 

 در فرآیند 2 مرحله ای، ایمپلنت گذاشته می شود و برش روی آن بخیه می شود و در حدود سه ماه، دومین جراحی برای نصب اباتمنت انجام می شود. زمانی که نیاز به انجام پیوند استخوان برای اطمینان از پایداری ایمپلنت باشد، معمولاً یک فرآیند 2 مرحله ای لازم است.

 

در این راستا جراح شما بهترین گزینه  ای که شما کاندید مناسب آن هستید را تعیین می کند.

مواد

نوع موارد بر هزینه ایمپلنت موثر است. ایمپلنت های دندانی باید از مواد زیست سازگار ساخته شوند تا بدون ایجاد واکنش آلرژیک یا دفع شدن توسط بدن با استخوان فک ادغام شوند. بهترین ماده برای ایمپلنت تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم است. برخی از جراحان دندانپزشکی استفاده از زیرکونیوم را به عنوان جایگزین شروع کرده اند زیرا سفیدی آن باعث می شود که با دندان های طبیعی ترکیب شود.

 رادیوگرافی دندان

رادیوگرافی دندان بر هزینه ایمپلنت تاثیر گذار است. قبل از گذاشتن ایمپلنت، جراح دندان شما باید عکس‌برداری با رادیوگرافی و اسکن‌های ویژه از دهان شما انجام دهد. سی تی اسکن جراح را قادر می سازد تا ببیند آیا استخوان فک کافی برای ایمپلنت موفقیت آمیز، دارید یا خیر.  رادیوگرافی همچنین به جراح کمک می کنند تا هرگونه عارضه جراحی را پیش بینی کند و از آن جلوگیری کند.

رادیو-گرافی

روش های قرار دادن

روش های دقیق کاشت ایمپلنت از پیشرفته ترین تکنولوژی کامپیوتری استفاده می شود که بر هزینه ایمپلنت تاثیر گذار است. قرار دادن استاتیک، مستلزم آن است که از دهان شما اسکن گرفته شود تا بتوان راهنماهایی برای قرار دادن جراحی ایجاد کرد. در جایگذاری پویا از مانیتورهای کامپیوتری و نرم افزار برای هدایت دست جراح در طول عمل جراحی استفاده می شود.

رویه های اضافی

اگرچه ایمپلنت دندان کارآمدترین راه برای جایگزینی دندان از دست رفته است، اما فرد باید واجد شرایط کاشت ایمپلنت باشد. بنابراین گاهی اوقات ممکن است یک روش اضافی قبل از کاشت ایمپلنت مورد نیاز باشد. که در ادامه به بررسی هریک از آن ها می پردازیم.

 
 
 
 

اینها عامل کلیدی هستند که روی ایمپلنت های دندانی مقرون به صرفه تأثیر می گذارند . با دندانپزشک خود صحبت کنید و گزینه های خود را بیابید.

محل مرکز ایمپلنت

ممکن است هزینه ایمپلنت دندان بر اساس مکان مطب دندانپزشک متفاوت باشد. در برخی مکان‌ها، هزینه دستمزد جراح ممکن است کمتر باشد و درنتیجه هزینه کلی ایمپلنت دندان کمتر شود.

تخصص و آموزش جراح دندانپزشک

هر چه جراح دندان شما آموزش دیده و با تجربه تر و تخصص بالاتری داشته باشد، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید، البته آرامشی که با دانستن اینکه بهترین مراقبت ها را دریافت می کنید، ارزش هزینه اضافی را دارد. بنابراین هرچه دندانپزشک با تجربه تر و کار بلد تر باشد طبیعتا هزینه بیشتری را دریافت می کند.

کلام آخر

 
 
 

برخی از فاکتورهای ذکر شده در بالا بخش ضروری هر روش ایمپلنت دندانی هستند. سایر عوامل ممکن است برای هر بیمار مورد نیاز نباشد. همکاری با جراح برای تعیین اینکه کدام فاکتورها برای دستیابی به اهداف ایمپلنت دندانی شما ضروری هستند، به شما کمک می کند تا تصور بهتری از هزینه داشته باشید. اما هزینه ایمپلنت دندان نباید شما را از به دست آوردن لبخند زیبایی که آرزویش را دارید باز دارد. ایمپلنت را به عنوان یک سرمایه گذاری در راه حل مادام العمر برای از دست دادن دندان در نظر بگیرید. 

 

بیشتر بخوانید=> ایمپلنت و ممنوعیت های آن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *