[wpseo_breadcrumb]

سوالات متداول ایمپلنت دندان

سوالات متدوال ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید...

ثابت شده است که ایمپلنت های دندانی با ایجاد پایه ای قوی برای دندان های جایگزین با استفاده از تیتانیوم، که یک ماده زیست سازگار است که بدن به راحتی آن را می پذیرد، راهی مطمئن برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. جراحی ایمپلنت دندان نیز یکی از ایمن‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش‌هایی است که در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود. برای آرامش خاطر، همیشه از یک مطب دندانپزشکی معتبر بازدید کنید. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین سوالات متداول ایمپلنت دندان می پردازیم.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

  • بهبود ظاهر و اصلاح طرح لبخند
  • توانایی بهتر برای صحبت کردن و جویدن
  • ظاهری کاملا طبیعی
  • جلوگیری از تحلیل استخوان 
  • جلوگیری از جابجایی دندان ها و کج شدن به سمت جای خالی دندان
  • عدم آسیب رسیدن به دندان های مجاور مانند روش بریج

عوارض کوتاه مدت ایمپلنت دندان؟


یکی دیگر از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که عوارض ایمپلنت دندان چقدر است؟ در این راستا می توان گفت ایمپلنت عوارض جدی ندارد و ممکن است با کمی درد، ورم، کبودی و ناراحتی بعد از انجام آن همراه باشد که عموما موقت است. در صورتی که از بیهوشی استفاده شود ممکن است عوارض دارو هایی بیهوشی را نیز به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان چه کسانی هستند؟


ایمپلنت های دندانی برای افراد در هر سنی مناسب هستند، به شرطی که بهداشت دهان و دندان شما خوب باشد و حداقل استخوان در فک شما وجود داشته باشد. اگر بتوانید تحت درمان های معمول دندانپزشکی مانند بریج، پر کردن و کشیدن دندان قرار بگیرید، می توانید درمان ایمپلنت دندان را انجام دهید.

ایمپلنت‌های دندان تقریباً برای هر کسی مناسب است، اگر یک یا چند دندان از دست داده‌اید، ایمپلنت‌های دندانی راه‌حل مناسبی برای شما هستند. ایمپلنت های دندانی برای افرادی که دیگر نمی خواهند از دندان مصنوعی استفاده کنند یا از روکش های موقتی استفاده کنند بسیار مناسب است.

مراحل-ایمپلنت-دندان

 ایمپلنت‌های دندانی روشی فوق‌العاده برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند، اما نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. قرار دادن ایمپلنت بستگی زیادی به میزان استخوان سالم در فک شما دارد که برای جایگزینی ایمپلنت لازم است. بهترین دندانپزشک طیف وسیعی از آزمایش ها را انجام می دهد تا مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید.

کاندیدای نامناسب ایمپلنت دندان چه کسانی هستند؟


دارا بودن برخی از شرایط باعث می شود فرد کاندیدای نامناسب ایمپلنت باشد این موارد عبارتند از:

  • دیابت کنترل نشده
  • بارداری
  • سکته قلبی
  • ضربان قلب نامنظم و غیرقابل کنترل
  • پوکی استخوان
  • بیماران تحت‌ رادیوتراپی به‌خصوص در ناحیه فک و صورت
  • شیمی‌درمانی و پرتودرمانی
  • مصرف طولانی مدت بیس ‌فسفونات
  • بیماری‌ در سیستم ایمنی بدن مانند لوسمی
  • کشیدن سیگار و قلیان

سن مناسب برای ایمپلنت دندان؟


ایمپلنت های دندانی می توانند ظاهر دهان شما را بهبود بخشند، به خصوص اگر دندان های خود را از دست داده باشید. ایمپلنت های دندانی یک راه حل دائمی برای کمک به بهبود توانایی جویدن و بهبود ظاهر دهان شما هستند.

هیچ محدودیت سنی برای درمان ایمپلنت دندان وجود ندارد، مشروط بر اینکه شما به اندازه کافی سالم باشید که بتوانید اقدامات معمول دندانپزشکی را انجام دهید و استخوان کافی در فک خود داشته باشید.

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟


یکی دیگر از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟ در این راستا باید بدانید که ایمپلنت‌های دندانی که از تیتانیوم ساخته شده‌اند، که به‌صورت جراحی روی استخوان فک قرار می‌گیرند که م‌حلی دائمی برای دندان‌های از دست رفته هستند و جایگزین تاج و ریشه دندان‌ها می‌شوند.

آیا ایمپلنت دندان برای دیابتی ها بی خطر است؟


بیماران دیابتی به طور خودکار از درمان ایمپلنت دندان محروم نمی شوند، با این حال، خطر شکست ایمپلنت افزایش می یابد. اگر دیابت کنترل شده دارید، امکان جراحی وجود دارد، با این حال، کسانی که دیابت کنترل نشده دارند ممکن است برای ایمپلنت مناسب نباشند.  اما ایمپلنت در بیماران دیابتی کنترل نشده ممنوع است.

آیا ایمپلنت دندان برای MRI ایمن است؟


یکی دیگر از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که با وجود ایمچپلنت دندان می توان mri داد؟ همیشه بهتر است قبل از انجام MRI بررسی شود، با این حال، ایمپلنت های دندانی از یک آلیاژ غیر مغناطیسی، معمولاً تیتانیوم ساخته شده اند، که به این معنی است که برای دستگاه MRI ایمن هستند.

آیا می توان ایمپلنت دندان را در کنار دندان های طبیعی  قرار داد؟


دندانپزشکی زیبایی اصطلاحی است که برای هر کار دندانپزشکی که ظاهر دندان ها و لثه ها را بهبود می بخشد استفاده می شود. ایمپلنت های دندانی بسته به شرایط کار، هم درمانی و هم زیبایی محسوب می شوند.

تعدادی از شرایط پزشکی وجود دارد که ایمپلنت دندان را از نظر پزشکی ضروری می‌دانند، از جمله آتروفی بی‌استفاده و آلوئول، با این حال، در برخی موارد، ایمپلنت‌های دندان صرفاً برای نتایج زیبایی و زیبایی هستند.

در صورتی که فضای کافی بین دندان های طبیعی وجود داشته باشد ایمپلنت های دندانی را می توان در کنار دندان های طبیعی قرار داد.

قرارگفتن ایمپلنت در کنار دندان طبیعی

آیا می توانم همزمان دندان کشیده و ایمپلنت دندان انجام دهم؟


این بستگی به این دارد که آیا عفونتی در اطراف دندانی که قرار است کشیده شود وجود داشته است یا خیر، اما به طور کلی بهترین نتایج زمانی دیده می شود که دوره بهبودی یا حدود 6 تا 8 هفته باشد. هنگامی که دندانپزشک شما مطمئن شد که استخوان و بافت های نرم اطراف محل استخراج به اندازه کافی بهبود یافته است، آنگاه فرآیند کاشت دندان را آغاز می کند.

آیا در صورت سیگار کشیدن می توانم ایمپلنت دندان انجام دهم؟


سیگار کشیدن به طور کلی برای سلامت دهان و دندان مضر است و همیشه توسط دندانپزشک شما منع می شود، با این حال، می تواند باعث ایجاد مشکلات بیشتر در ایمپلنت های دندانی شود. افراد سیگاری با سرعت بسیار کمتری بهبود می یابند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت هستند. همچنین تحقیقاتی در مورد میزان شکست ایمپلنت های دندانی در افراد سیگاری انجام شده است که نشان می دهد این میزان نسبت به ایمپلنت های غیرسیگاری بسیار بیشتر است. اگر سیگاری هستید، برخی از دندانپزشکان ایمپلنت ممکن است کار دندانپزشکی شما را تضمین نکنند.

آیا می توانم با بیماری لثه ایمپلنت دندان انجام دهم؟


یکی دیگر از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که با وجود بیماری لثه ای می توان ایمپلنت کرد؟ باید گفت که اگر در حال حاضر بیماری لثه فعال دارید، نمی توانید ایمپلنت دندان انجام دهید. ایمپلنت برای کاشت موفق نیاز به دهان سالم دارد. برخی دیگر از مسائل دهانی نیز می تواند از قرار دادن ایمپلنت جلوگیری کند، مانند پوسیدگی دندان.

عوارض-ایمپلنت-1

آیا می توانم دندان مصنوعی خود را با ایمپلنت دندان جایگزین کنم؟


جایگزینی دندان مصنوعی با ایمپلنت دندان امکان پذیر است. اگر یکی از دندان های خود را از دست داده اید، باز هم با کمک یک بریج با ایمپلنت امکان پذیر است.

لازم به ذکر است ایمپلنت های دندانی راه حلی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، بنابراین پس از کاشت و ترمیم کامل ایمپلنت نیازی به استفاده از پروتز خود نخواهید داشت.

آیا ایمپلنت ها می شکنند؟


یکی دیگر از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که آیا ایمپلنت ها می شکنند؟ باید بدانید که اگر از ایمپلنت های خود مراقبت نکنید یا سیگار بکشید، احتمال شکست بیشتر است.
اگر ایمپلنت دندانی به درستی توسط دندانپزشک واجد شرایط قرار نگیرد، ممکن است مشکلاتی رخ دهد. با این حال، اگر ایمپلنت های دندانی خود را توسط یک متخصص واجد شرایط نصب کنید، میزان موفقیت بسیار بالاتری وجود دارد.

اکثر دندان های مصنوعی فقط توسط دندانپزشک قابل گذاشتن و برداشتن است. با این حال، اگر پروتزهای کاملی دارید که توسط میله‌ها روی ایمپلنت‌ها ثابت شده‌اند، می‌توانید آنها را برای تمیز کردن خارج کنید.

آیا بدن من می تواند ایمپلنت را پس بزند؟


بسیار نادر است که بدن ایمپلنت های دندانی را پس بزند. با این حال، اگر به درستی از آن مراقبت نشود، ممکن است اتفاق بیفتد. اطمینان از مراقبت از دهان و رعایت بهداشت دهان و دندان به اطمینان از رد نشدن ایمپلنت شما کمک می کند. شایع ترین دلیل رد ایمپلنت، حساسیت به تیتانیوم است، با این حال، دندانپزشک شما باید قبل از شروع فرآیند ایمپلنت، آن را بررسی کند.

بیشتر بدانید => قیمت ایمپلنت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *