[wpseo_breadcrumb]

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

مزایا ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید...

اگر دندان های از دست رفته دارید، لذت بردن از فعالیت های روزانه مانند صحبت کردن با دوستان می تواند سخت باشد. شما در مورد راه حل های قدیمی تر برای دندان های از دست رفته مانند پروتز و بریج شنیده اید، اما به هر حال این درمانها معایبی نیز دارند، اگر چنین است، ایمپلنت های دندانی را برای بازگرداندن لبخند خود در نظر بگیرید. 

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی یک انتخاب ایده آل برای ترمیم لبخند شما هستند. جراح یک پایه تیتانیومی را در استخوان فک شما که با یک تاج یا کلاه در انتهای درمان پوشانده می شود را قرار می دهد. اگرچه جراحی ایمپلنت پیچیده و زمان بر است، اما لبخند طبیعی تری ارائه می دهد. ایمپلنت های دندانی برای کسانی که فقط یک دندان از دست داده اند یا بیمارانی که نیاز به یک ردیف دندان ثابت دارند مفید است. برای قرارگیری جزو افراد مناسب ایمپلنت دندان، بیماران باید بافت استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت داشته باشند. بنابراین قبل از هر چیزی از دندانپزشک بپرسید که آیا کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر.

مزایای ایمپلنت دندان

گزینه های مختلفی برای جایگزینی دندان وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه ایمپلنت های دندانی دائمی نیستند و هیچ یک از آنها به اندازه ایمپلنت، دندان های طبیعی را بازسازی نمی کنند. ایمپلنت دندان از طریق جراحی سرپایی، دندان از دست رفته شما را جایگزین می کند.

مزایای ایمپلنت های دندانی

هنگامی که ایمپلنت به طور کامل در استخوان فک شما بهبود یافت، دندانپزشک شما روی ایمپلنت یک تاج قرار می دهد که به آن کلاه نیز می گویند. 

در ادامه در مورد برخی از مزایای کلیدی ایمپلنت های دندانی صحبت می کنیم:

ایمپلنت های دندانی برای لبخندی با ظاهر طبیعی

یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان ظاهر طبیعی آنهاست. دندان ها در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارند و ما می دانیم که شما یک راه حل ترمیمی می خواهید که از هر نظر با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد. بهترین دندانپزشک می تواند ایمپلنت های دندانی را طوری طراحی کند که کاملاً با دندان های دیگر ترکیب شود.

جلوگیری از تحلیل استخوان

قرار دادن ایمپلنت های دندانی از زوال طبیعی استخوان به نام تحلیل جلوگیری می کند و پس از ترمیم، از مهاجرت دندان های مجاور نیز جلوگیری می کند. استخوان فک شما به تحریکی نیاز دارد که وقتی دندان های شما به ریشه ها متصل می شود تا جرم خود را حفظ کند.

ایمپلنت دندان تنها گزینه جایگزینی دندان است که باعث حفظ استخوان فک شده و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.

نیروی گاز گرفتن را بازیابی می کند

از دست دادن دندان اغلب هنگام صحبت کردن یا غذا خوردن مشکل ایجاد می کند. متأسفانه، راه‌حل‌های ترمیمی مانند دندان مصنوعی این مشکلات را از بین نمی‌برند و اغلب در حین جویدن یا صحبت با دوستان تغییر می‌کنند. با ایمپلنت های دندانی، نگران هیچ یک از این مشکلات نخواهید بود. آنها نه تنها گفتار طبیعی را تشویق می کنند، بلکه به شما اجازه می دهند با نیرویی به اندازه دندان های طبیعی گاز بگیرید. 

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی با یک پایه تیتانیومی که جایگزین ریشه دندان می‌شود به فک شما متصل می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که با همان نیرویی که می‌توانید با دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید، گاز بگیرید.

از دست دادن دندان یا ترمیم های متحرک جویدن را دشوار می کند. ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند زیرا ثابت هستند و به شما امکان می‌دهند غذای مورد علاقه‌تان را با اطمینان و بدون درد بجوید و بخورید.

 از افتادگی صورت جلوگیری می کند

دندان های شما از ساختار صورت شما پشتیبانی می کنند. وقتی چندین دندان را از دست می دهید، آن حمایت حیاتی لازم برای حفظ ساختار صورت را از دست می دهید. نتیجه کلی در طول زمان، فرورفتگی فک است. بنابراین از مزایا ایمپلنت دندان می توان به جلوگیری از فرورفتگی صورت اشاره نمود.

 ایجاد حفره را از بین می برد

از مزایا ایمپلنت دندان این است که حفره های ایجاد شده را از بین می برد. در حالی که ایمپلنت های دندانی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، موادی که ایمپلنت های دندانی از آن ساخته شده اند پوسیدگی ندارند. شما نگران ایجاد حفره نخواهید بود.

 افزایش سلامت دهان و دندان

ایمپلنت با امکان دسترسی آسان تر بین دندان ها برای تمیز کردن، بهداشت دهان را بهبود می بخشد. علاوه بر این، ایمپلنت‌های دندانی به دندان‌های شما اجازه می‌دهند بدون تغییر دندان‌های مجاور (برخلاف بریج‌های سنتی)، ساختار طبیعی دندان را حفظ کنند و سلامت دهان و دندان شما را در درازمدت بهبود بخشند.

برخلاف سایر روش‌های ترمیمی، ایمپلنت‌های دندانی برای درازمدت برای حفظ سلامت دهان و دندان مناسب هستند.

 در مرحله اول، ایمپلنت‌های دندانی به توقف از دست دادن استخوان فک کمک می‌کنند، زیرا میله‌های تیتانیوم در ایمپلنت فشار لازم را برای سالم ماندن به استخوان فک شما می‌دهند.

 ایمپلنت‌های دندانی همچنین از جابجایی دندان‌های همسایه جلوگیری می‌کنند که معمولاً منجر به یک لبخند نامرتب می‌شود یا می‌تواند شکل صورت شما را نیز تغییر دهد. پشتیبانی ایمپلنت های دندانی به صورت شما اجازه می دهد شکل خود را حفظ کند و در عین حال لبخندی صاف و سفید داشته باشد.

راه حل دائم و راحت

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی است بدترین چیز در مورد پروتزهای متحرک این است که همانطور که از نام آنها پیداست، متحرک هستند. ایمپلنت های دندانی نه تنها نیاز به چسب های نامرتب را از بین می برند، بلکه ناراحتی های ناشی از برداشتن پروتزهای شما را نیز از بین می برند.

از دیگر مزایای ایمپلنت دندان، راحتی آن است. ایمپلنت های دندانی ناراحتی و ناهنجاری ترمیم ها یا پروتزهای متحرک را از بین می برند

 ایجاد حفره یا پوسیدگی دندانی در مورد ایمپلنت ها مطرح نیست

در حالی که ایمپلنت های دندانی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، موادی که ایمپلنت های دندانی از آن ساخته شده اند پوسیدگی ندارند. شما نگران ایجاد حفره نخواهید بود.

بهبود وضوح گفتار و افزایش عزت نفس

از آنجایی که دندان مصنوعی ممکن است بیفتد، حرکت کند و بلغزد، اغلب مانع از تکلم می شود. زمزمه کردن و به هم ریختن کلمات شکایت رایج بیمارانی است که از پروتز های متحرک از جمله دندان مصنوعی استفاده می کنند. ایمپلنت‌های دندانی به شما این امکان را می‌دهند که آزادانه صحبت کنید بدون اینکه نگران لیز خوردن یا افتادن دندان مصنوعی خود باشید.

ایمپلنت های دندانی می توانند با بازگرداندن لبخند و اعتماد به نفس در برخی موارد در یک روز به شما کمک کنند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

 بهبود قدرت و دوام

ایمپلنت های دندانی بسیار بادوام هستند و در بسیاری از موارد در صورت مراقبت کافی می توانند مادام العمر دوام بیاورند. یکی دیگر از مزایا ایمپلنت دندان این است که  با مراقبت خوب، ایمپلنت های دندانی می توانند مادام العمر دوام بیاورند.

 مراقبت از آن آسان است

مزایا مهم در مورد ایمپلنت های دندانی این است که مراقبت از آنها آسان است. آنها به محصولات خاص، چسب، قرص های پاک کننده یا نخ دندان مخصوص نیاز ندارند. شما فقط مثل دندان های طبیعی خود مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

اکثر بیماران از پروتزهای مصنوعی به دلیل مراقبت های اضافی که نیاز دارند، منصرف می شوند.  شما می توانید از ایمپلنت های دندانی به همان روشی که از دندان های طبیعی خود مراقبت می کنید، مراقبت کنید و دیگر نگران لیز خوردن آن ها نباشید زیرا به طور دائم در یک مکان چسبانده شده اند. 

 از دندان های باقی مانده حمایت می کند

فضای خالی ناشی از دست دادن دندان در نهایت باعث تغییر موقعیت دندان‌های شما می‌شود که منجر به ناهماهنگی و تغییرات احتمالی در ویژگی‌های صورت شما می‌شود. از مزایا ایمپلنت‌های دندانی این است که شکاف‌های دندان از دست رفته را پر می‌کنند و به شما امکان می‌دهند ساختار فک، حتی دندان‌ها و لبخندی زیبا را حفظ کنید.

ظاهر تقویت شده

ایمپلنت‌های دندانی از روکش‌هایی پشتیبانی می‌کنند که ظاهر و حس دندان‌های خودتان را دارند. همچنین، آنها یک ساختار حمایتی برای تقویت بافت نرم صورت فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید=> مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *