[wpseo_breadcrumb]

چه کسانی افراد مناسب برای ایمپلنت دندان هستند؟

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید...

اگرچه جراحی ایمپلنت یک درمان محبوب برای کسانی است که به دنبال ترمیم دندان های خود هستند، اما همه، افراد مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند. ایمپلنت دندان یک پایه تیتانیومی است که به روشی مشابه ریشه دندان شما عمل می کند. ایمپلنت دندان در عمق استخوان فک زیر خط لثه قرار می گیرد. سپس به عنوان ساختاری عمل می کند که دندانپزشک شما می تواند دندان یا بریج جدید شما را روی آن قرار دهد. بر خلاف پروتز، ایمپلنت های دندانی محکم بسته می شوند و شل نمی شوند. چند ویژگی وجود دارد که دارابودن آن ویژگی ها برای قرار گیری در گروه افراد مناسب ایمپلنت دندان، ضروری است.

به طور خلاصه، دو نکته مهم این است که لثه‌های سالمی داشته باشید و استخوان فکتان به اندازه کافی قوی باشد که از ایمپلنت پشتیبانی کند.

اگرچه بسیاری از افراد کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان هستند، این روش برای همه مناسب نیست. بیماران باید معیارهای خاصی را برای بهبود نتایج درازمدت پروسه ایمپلنت دندان رعایت کنند.

قرارگفتن ایمپلنت در کنار دندان طبیعی در افراد مناسب ایمپلنت

چه زمان نیاز به ایمپلنت دندان است؟

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، یا اگر دندان ناسالمی دارید که باید کشیده شود، ممکن است ایمپلنت دندان برای شما مناسب باشد. از آنجایی که ایمپلنت ها در داخل فک تعبیه شده اند، بیماران باید به اندازه کافی استخوان و بافت لثه نرم برای حمایت از ایمپلنت داشته باشند. علاوه بر این، فردی که ایمپلنت های دندانی دریافت می کند باید از سلامت عمومی و همچنین سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد تا خطر عوارض ایمپلنت در طول و بعد از عمل کاهش یابد. به خاطر داشته باشید که فقط بهترین دندانپزشک می تواند تشخیص دهد که آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند یا خیر.

چه کسانی افراد مناسب برای ایمپلنت دندان اند؟

اگر نیاز به جایگزینی دندان دارید، ایمپلنت های دندانی احتمالا بهترین گزینه درمانی برای شما هستند. ایمپلنت های دندانی دقیقاً مانند دندان های واقعی احساس می شوند و عمل می کنند. نه تنها این بلکه مانند دندان های واقعی نیز به نظر می رسند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به جای سایر درمان ‌های جایگزینی دندان مانند پروتز، به سراغ درمان ایمپلنت می‌روند.

شرایط انجام ایمپلنت

اکثر افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستند. برای قرار گرفتن در این دسته باید ویژگی های زیر را داشته باشید:

سلامت عمومی

از آنجایی که قرار دادن ایمپلنت شامل جراحی با بی حسی یا درمواردی با بیهوشی است، باید از سلامت عمومی خوبیبرخوردار باشید. دندانپزشک شرح حال و فیزیکی را تکمیل می کند و در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید سؤال می کند. بیماران ممکن است نیاز به دریافت مجوز پزشکی از پزشک اصلی خود جهت درمان داشته باشند.

سلامت لثه

دندانپزشک همچنین بررسی می کند که آیا بیماری لثه در دهان بیماروجود دارد یا ندارد. اگر بیماری لثه دارید، باید تا رفع عفونت صبر کنید. قرار دادن پایه در استخوان فک زمانی که بیماری لثه دارید، احتمال عفونت اطراف ایمپلنت را افزایش می دهد.
هنگامی که استخوان اطراف ایمپلنت عفونی می شود، خطر سلامت عمومی شما و همچنین شکست ایمپلنت افزایش می یابد.

تراکم استخوان کافی

استخوان فک باید پایه را نگه دارد. بنابراین، دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که استخوان فک شما می تواند از ایمپلنت پشتیبانی کند. پشتیبانی کند. اگر استخوان فک کافی ندارید، ممکن است ابتدا نیاز تکنیک های مورد استفاده برای ایجاد یک ساختار فک محکم عبارتند از:

  • افزایش ارتفاع فک با پیوند استخوان سینوس بافت استخوانی را در زیر ناحیه سینوس اضافه می‌کند که با از دست دادن دندان‌های خلفی فک بالا اتفاق می‌افتد.
  • افزایش ارتفاع فک با قرار دادن پیوند استخوان در امتداد بالای فک، عرض استخوان فک شما را افزایش می
  • دهد.

بهداشت دهان و دندان

سلامت دهان و دندان بر موفقیت پروسه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد. بیمارانی که روش های بهداشت دهان و دندان را ایجاد کرده اند، افراد مناسب ایمپلنت هستند. این شیوه ها عبارتند از:

  • مسواک زدن دو بار در روز
  • هر روز بین دندان ها را با نخ دندان یا مسواک بین دندانی تمیز کنید
  • معاینات معمول دندانپزشکی هر شش ماه یکبار

حفظ سلامت دهان و دندان برای موفقیت ایمپلنت مهم است.

آیا جراحی ایمپلنت دندان برای شما مناسب است؟

همانطور که قبلاً گفته شد، انجام جراحی ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش‌های ترمیم دندان مزایای متعددی دارد. آنها در استخوان فک شما قرار می گیرند، جایی که به استخوان می پیوندند و به عنوان ریشه دندان های از دست رفته شما عمل می کنند. این بر خلاف روش های دیگر از لغزش و آسیب جلوگیری می کند. همچنین چون از تیتانیوم ساخته شده اند به مرور زمان پوسیده نمی شوند.

با دانستن این موضوع، ممکن است از خود بپرسید که آیا جزو افراد مناسب برای ایمپلنت هستید یا خیر. البته، برای بهترین روش جایگزینی دندان باید با دندانپزشک خود مشورت کنید، اما به طور کلی، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد اگر:

  • شما بافت و لثه های سالمی دارید
  • شما به اندازه کافی استخوان در فک خود دارید تا ایمپلنت ها را ساپورت کنند یا واجد شرایط پیوند استخوان هستید.
  • شما پروتزهای مصنوعی را دوست ندارید یا نمی توانید آنها را بپوشید
  • مشکلاتی درشرایط سلامتی ندارید که بر روند بهبودی پس از جراحی تأثیر بگذارد
  • شما یک یا چند دندان دارید که باید تعویض شوند
  • جز افراد سیگاری هستید یا خیر
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده و به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

کلام آخر

وقتی که زمان انجام کارهای ترمیمی مانند ایمپلنت دندان فرا می رسد، عوامل زیادی تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت این روش هستند. یکی از این عوامل انتخاب دندانپزشکی است که در این نوع کارها با تجربه باشد و به مواد و تکنولوژی مناسب دسترسی داشته باشد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان بسیار حائز اهمیت است. پس از قرار گیری ایمپلنت، باید مطمئن باشید که از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت خواهید کرد. این شامل مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن و همچنین ویزیت منظم دندانپزشک است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *