[wpseo_breadcrumb]

بهترین دکتر ایمپلنت دندان

بهترین دکتر ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید...

انتخاب جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی به این معنی است که شما در شرف سرمایه گذاری طولانی مدت در سلامت، عملکرد و کیفیت زندگی خود هستید. بنابراین، منطقی است که بخواهید بهترین دکتر ایمپلنت دندان را برای تکمیل درمان خود انتخاب کنید. این روز ها حتی دندانپزشکان عمومی در حال کاشت ایمپلنت های دندانی هستند، اگرچه آنها سابقه سال ها آموزش و تحصیلات در رشته دندانپزشکی را دارند در این زمینه تخصص و تجربه لازم را ندارند.

انواع دندانپزشکان که ممکن است ایمپلنت انجام دهند

در حالی که شما می توانید تقریباً هر نوع دندانپزشکی را برای جراحی ایمپلنت دندانی خود ببینید، مهم است که دقیقاً بدانید هر نوع از آنها چقدر واجد شرایط و تجربه است. البته لازم به ذکر است موارد زیر نکات کلی هستند و مهم ترین نکته در راستای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دندان میزران دانش و تجربه آن ها است، بنابراین همیشه در مورد اعتبار و سالها تجربه کاشت ایمپلنت های دندانی که دندانپزشک دارد، صرف نظر از تخصص آنها، تحقیق کنید.

دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی، در حالی که ستون فقرات صنعت دندانپزشکی است، به احتمال زیاد آموزش های فشرده ای در مورد ایمپلنت های دندانی ندیده است. اغلب، دندانپزشکان عمومی بعداً در دوره های آموزش مداوم شرکت می کنند تا یاد بگیرند که چگونه کاشت ایمپلنت دندان را با موفقیت انجام دهند. دندانپزشک عمومی که گهگاه ایمپلنت می گذارد ممکن است دانش عمیق مورد نیاز برای تکمیل موارد پیچیده جراحی را نداشته باشد.

دندانپزشک زیبایی

دندانپزشک زیبایی تمرکز بیشتری روی جنبه زیبایی دندانپزشکی دارد. اگرچه در ترمیم ایمپلنت های دندانی مهارت دارند، اما به احتمال زیاد در زمینه کاشت ایمپلنت دندان نیز آموزش نخواهند دید مگر اینکه دوره های آموزش مداوم را گذرانده باشند. مانند یک دندانپزشک عمومی، یک دندانپزشک زیبایی ممکن است تجربه تکمیل درمان های جراحی پیشرفته تر را نداشته باشد.

پریودنتیست

پریودنتیست ها سالهای بیشتری را در دانشکده دندانپزشکی آموزش دیده اند تا در تشخیص و درمان مشکلات لثه، دندان و استخوان و همچنین آموزش کاشت دندان تخصص داشته باشد. برای بیماران مبتلا به بیماری شدید لثه یا از دست دادن استخوان، پریودنتیست آموزش و تخصص لازم را برای ارائه درمان شخصی برای این مشکلات قبل از کاشت ایمپلنت دندان دارد.

متخصص پروتز دندان

یک متخصص پروتز دارای سال‌های بیشتر آموزش تخصصی است که در دانشکده دندانپزشکی گنجانده نشده است. آنها در ترمیم و جایگزینی دندان ها، به ویژه در استفاده از پروتزهایی مانند دندان مصنوعی و ایمپلنت های دندانی تخصص دارند. پروتزهای دندان همچنین در درمان های زیبایی شناسی مهارت دارند تا از نتایجی طبیعی و عملکردی اطمینان حاصل کنند. این متخصصان مخصوصاً زمانی مهارت دارند که دندان‌ها باید در ناحیه «زیبایی» جایگزین شوند.

جراح دهان و دندان

یک جراح دهان آموزش های اضافی را در دانشکده دندانپزشکی دریافت کرده است. جراح دهان با
مهارت بالا در جراحی های دندان، دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت دندان مانند پریودنتیست ها و به
نوعی مانند پریودنتیست ها یکی از بهترین دکترها جهت ایمپلنت دندان است.

دکتر-نجفی بهترین دکتر ایمپلنت دندان

 علاوه بر این، آنها هم آموزش دندانپزشکی و هم پزشکی دارند، بنابراین جراح دهان می تواند انتخابی برای افرادی باشد که شرایط پزشکی خطرناک یا موارد بسیار پیچیده دارند.

ویژگی های بهترین دکتر ایمپلنت دندان

چگونه می توانید دندانپزشکی را بیابید که بهترین دکتر ایمپلنت دندان و  کاملاً واجد شرایط باشد تا از ابتدا تا انتها به شما در انجام ایمپلنت دندانی کمک کند؟ بیایید در ادامه در مورد برخی از عواملی که هنگام انتخاب بهترین دندانپزشک خود باید در نظر بگیرید صحبت کنیم.  

فن آوری

فناوری اغلب نقشی کلیدی در کارآمدی و کم خطر ساختن فرآیند ایمپلنت تا حد امکان دارد. بهترین دکتر ایمپلنت دندان دارای تجهیزات و فن آوری های کامل و به روزی در مطب دنددانپزشکی خود است. تجهیزات دندانپزشکی تا حد زیادی می تواند بر میزان درصد موفقیت جراحی شما تاثیر بگذارد.به همین دلیل است که باید به بهترین دکتر ایمپلنت دندانی مراجعه کنید که دارای تجهیزات و فن آوری های به روز و کامل است.

میزان درک بالا

بسیاری از دندانپزشکان فاقد آموزش و تجربه گسترده لازم برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندانی شما هستند. 

این مهم است که دندانپزشکی که برای قرار دادن ایمپلنت دندان شما انتخاب می شود، از تمام جنبه های ایمپلنت دندان و گزینه های درمانی، مانند دندانپزشک AAID ، اطلاعات کامل داشته باشد. اگر آن‌ها تمام مشکلات شما را بتواندد به خوبی درک کنند، آن‌وقت تمام نیازها و سلامت شما را در اولویت قرار خواهند داد.

در دسترس بودن و اعتماد

مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید، گرفتن ایمپلنت دندان نیاز به سرمایه گذاری زمانی قابل توجهی دارد. در ایمپلنت دندان پروسه ای را  در پیش دارید که ممکن است چندین ماه طول بکشد. بنابراین بسیار  مهم است که برنامه زمانی شما با بهترین دکتر ایمپلنت دندان هماهنگ باشد. از آنجایی که این جراحی یک فرآیند طولانی است، شما می خواهید رابطه خوبی با دندانپزشک خود داشته باشید. کسی را پیدا کنید که به او احترام می گذارید و به او اعتماد دارید.

بررسی ها و شخصیت

قابل درک است که ممکن است در مورد روش ایمپلنت دندانی خود سوالاتی داشته باشید. از پرسیدن هرگونه سوالی که ممکن است در مورد درمان خود دارید از بهترین دکتر ایمپلنت دندان خود دریغ نکنید. آنها باید بتوانند با همدلی و با در نظر گرفتن آرامش شما، وقت بگذارند و مسائل را برای شما توضیح دهند. شما باید یک اولویت باشید، نه یک کار طاقت فرسا برای چک کردن لیست کارها.

در نهایت شما فردی را می خواهید که شایسته و قابل اعتماد باشد. کسی که بتواند کار را به درستی انجام دهد و در صورت بروز عوارض از عهده آن برآید.

چرا انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دندان مهم است؟

عواقب یک انتخاب بد می تواند جدی باشد. تصاویر زیر مشکلاتی را نشان می دهد که ممکن است در هنگام کاشت ایمپلنت توسط جراحانی که آموزش کافی ندارند یا جراحانی که تجربه کافی ندارند، ایجاد شود.

این ایمپلنت ها به طور کامل از طریق کانال عصبی قرار داده شدند که منجر به بی حسی دائمی لب ها، گونه ها و صورت به دلیل تشخیص نادرست و خطای جراحی شده است. در این جراحی موقعیت کانال عصبی توسط دندانپزشک معالج اشتباه تفسیر شد.

عوارض ایمپلنت نادرست
عوارض ایمپلنت نادرست1

ایمپلنت نامناسب می تواند باعث بیماری شدید لثه شود. به لثه های قرمز و ملتهب در سمت چپ توجه کنید. ایمپلنت کاملاً از طریق استخوان (به جای داخل آن) و تقریباً داخل بینی قرار داده شده است.  دندانپزشک معالج نتوانسته آناتومی اولیه را درک کند. برای برداشتن ایمپلنت و همچنین دندان‌های مجاور که از روکش‌های ضعیف آسیب دیده بودند، جراحی ترمیم مورد نیاز است.

عوارض ایمپلنت اشتباه 2

این ایمپلنت نامرتب است و در نتیجه به ریشه دندان مولر مجاور آسیب رسانده است و نیاز به درمان ریشه دارد.  همانطور که در سمت راست مشاهده می شود، به دلیل ناهماهنگی، روکشی که روی ایمپلنت گذاشته شده، پس از تنها 2 سال در دهان،  در نهایت منجر به شکست ایمپلنت شده است و باید با جراحی برداشته شود.

این ایمپلنت ها بدون توجه به بافت های لثه مجاور قرار داده شدند. اگرچه ایمپلنت ها در داخل استخوان پایدار و سالم هستند، اما زیبایی چندانی ندارند.

عوارض ایمپلنت اشتباه 3

کلام آخر

امروزه ایمپلنت دندان بهترین راه حل جایگزینی دندان است. آنها مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و می توانند یک عمر لبخند شاد، مطمئن و زیبا برای شما به ارمغان آورند. با این حال، برای بهره مندی کامل از ایمپلنت های دندانی، باید با اعتماد کامل دندان های خود را به بهترین دکتر ایمپلنت دندان بسپارید.

انتخاب شما در بهترین دکتر ایمپلنت دندان برای ایمپلنت های دندانی، بیشتر به ترجیحات شما بستگی دارد. اما فراموش نکنید که تجربه و مهارت آنها نیز مهم است

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *