[wpseo_breadcrumb]

بهترین دندانپزشک در تهران

بهترین دندانپزشک دز تهران
آنچه می خوانید...

در حقیقت ممکن است بنا به هر دلایلی به دنبال بهترین دندانپزشک در تهران باشید. بسیاری از ویژگی های شغلی و شخصی وجود دارد که دندانپزشک ها را از هم جدا میکند. شما بر اساس این ویژگی های میتوانید بهترین دندانپزشک در تهران را انتخاب کنید.

ویژگی های بهترین مطب دندان پزشکی در تهران

در قسمت پیشین محتوا با ویژگی های بهترین دندانپزشک در تهران آشنا شدیم. اما تنها مراجعه به یک دندان پزشک خوب برای درمان دندان کافی نیست. بلکه پیدا کردن بهترین دندان پزشکی در تهران نیز از مهم ترین مسائل به شمار می رود. بهترین دندان پزشکی باید امکانات و ویژگی های خاصی داشته باشد. در ادامه به مهم ترین امکانات و ویژگی های بهترین دندان پزشکی اشاره خواهیم کرد.

  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • استریل بودن محیط دندان پزشکی
  • پاسخگویی مناسب و در دسترس بودن

امکانات و تجهیزات مناسب

یک دندان پزشکی خوب و معتبر، در درجه اول باید از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار باشد. امکانات و تجهیزات مناسب باعث بهبود در کیفیت درمان می شوند. همچنین مواد مورد استفاده در دندان سازی، پر کردن دندان و… باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. این گونه دوام معالجه دندان بیشتر خواهد شد.

استریل بودن محیط دندان پزشکی

بهترین دندان پزشکی در تهران باید از محیط استریل و پاکیزه ای برخوردار باشد. رعایت اصول و نکات بهداشتی، به عنوان یک اصل اساسی در دندان پزشکی به شمار می رود. بیمار باید مطمئن باشد که درمان او در شرایط استریل صورت می گیرد. در این صورت استرس بیمار نیز کاهش خواهد یافت.

پاسخگویی مناسب و در دسترس بودن

یکی از مهم ترین ویژگی های یک دندان پزشکی خوب، پاسخ گویی مناسب به نیاز بیمار می باشد. معمولا در مطب های دندان پزشکی، منشی ها و دستیاران دندان پزشک، وظیفه ارتباط با بیمار را به عهده دارند. باید این ارتباط به نحوی باشد که بیمار احساس ناراحتی نکند.

بیشتر بدانید=> قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

نحوه انتخاب بهترین دندانپزشک در تهران

در حقیقت هنگام انتخاب بهترین دندانپزشک در تهران باید نکاتی را در نظر گرفت. در ادامه به نکاتی می پردازیم که می توانند در این انتخاب به شما کمک کنند.

وب سایت

در واقع بیشتر دندانپزشکان دارای وب سایت هستند که تمامی اطلاعات مربوط به مطب را داخل آن نوشته اند. به طور معمول این دندانپزشکان گالری های مربوط به عکس قبل و بعد، اطلاعات پیش زمینه، ساعت های مراجعه و قوانین مطب را داخل سایت قرار داده اند. بر همین اساس با مراجعه به وب سایت یکی از دندانپزشکان می توانید پاسخ سؤال های زیر را به راحتی بیابید:

  • قوانین مطب به چه صورت است؟ به طور مثال در صورتی که نوبت گرفته باشید و امکان حضور در آن جا پیدا نکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • آیا ساعات کاری مطب با برنامه شما هماهنگ است؟
  • آیا به راحتی می توانید به مطب بروید؟
  • خدمات، زمان آن جا و قیمت ویزیت چگونه است؟
  • در صورت داشتن بیمه دندانپزشکی، آیا دندانپزشک طرف قرارداد بیمه شما می باشد؟

بازدید حضوری

خودتان می توانید از بین گزینه ها بهترین آن ها را انتخاب کرده و به آن جا بروید. به طور مثال وضعیت تمیزی و نظافت مطب را بررسی کنید. این که دندانپزشک و دستیاران او از ماسک، وسایل مراقبتی و دستکش استفاده می کنند؟ برخورد آن ها با بیمار صمیمانه و گرم است؟ برای پاسخ به سؤالات شما کمک حال می باشند؟ و نکته مهم این که آیا در مطب مورد نظر احساس راحتی و آرامش دارید؟

مکان

اغلب افراد تمایل دارند نزد دندانپزشکی بروند که کمترین فاصله را با محل زندگی یا کار آن ها داشته باشد. چرا که تنها در این صورت است که می توانند پیش از رسیدن به خانه یا رفتن به محل کار و در زمان استراحت به دندانپزشکی مراجعه کنند. به همین خاطر اگر در مناطق 1 و 3 تهران ساکن هستید و به دنبال بهترین دندانپزشک در تهران می باشید، می توانید با استفاده از تلفن همراه نزدیک ترین دندانپزشکی ها را جستجو و فهرستی از آن ها تهیه نمایید. در حقیقت این دندانپزشکی ها بهترین گزینه های موجود برای شما هستند.

تجربه و تحصیلات

باید به این نکته توجه کنید که دندانپزشک مورد نظر شما مدرک تحصیلی یا مجوز دارد؟ عضو هیچ گونه انجمنی نیست؟ چه دوره های تخصصی را گذرانده و چه میزان تجربه کسب کرده است؟ آیا هم چنان به شرکت در دوره های تحصیلی و آموزشی مشغول است؟ این سؤالات از جمله سؤالات مهمی هستند که پیش از مراجعه به دندانپزشک باید به آن ها توجه کنید.

دکتر نجفی بهترین دندانپزشک در تهران

سهولت در دسترسی

توجه داشته باشید که دسترسی آسان همیشه به معنای نزدیک بودن دندانپزشکی نیست. علاوه بر مکان مطب، ساعات کاری آن را در نظر بگیرید. در حقیقت در صورتی که دندانپزشک مورد نظر شما تنها در ساعات کاری شما باز باشد، گرفتن نوبت برای شما دشوار خواهد بود.

پرسنل مطب

  • به رفتار پرسنل مطب توجه داشته باشید. آن ها بخش مهمی از فرایند درمانی شما هستند و باید رفتاری شایسته، گرم، خوش اخلاق و صمیمانه داشته باشند. هم چنین از نحوه برخورد آن ها با کودکان غافل نمانید و میزان رسیدگی آن ها به پرونده پزشکی تان را مد نظر قرار دهید. راه حل موجود برای این کار این است که وقتی تعیین کرده و از مطب آن ها بازدید کنید.

اصلاح و بازبینی

حال می توانید تمامی مطب های نزدیکی را که پیدا کرده اید در اینترنت جستجو نمایید. هم چنین می توانید نظرات سایر افرادی که به مطب مراجعه کرده اند را نیز بخوانید. ناگفته نماند که در این راه می توانید از تمامی دوستان، آشنایان، خانواده و نزدیکان خود اطلاعاتی پیرامون دندانپزشکان محله های دیگر به دست آورید و از این طریق بهترین دندانپزشک در شمال تهران را پیدا کنید.

نوبت گیری

پس از این که از مطب مورد نظر بازدید کرده و بهترین دندانپزشک در تهران را انتخاب نمودید؛ برای چکاپ دندان هایتان نوبت بگیرید. از پزشک بخواهید که در خصوص سلامت و بهداشت دندان، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد. اگر بگوید که فرایند درمانی شما طولانی مدت است، باید نسبت به کار او شک کنید. به عنوان مثال در صورتی که در جلسه اول به شما بگوید که باید تعدادی از دندان های شما روکش شوند، تعدادی نیاز به عمل جراحی داشته و تعدادی نیز پر شوند، به احتمال زیاد تنها به دنبال پول گرفتن از شما می باشد.

بیشتر بدانید=> جراحی دندان های نهفته

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *