[wpseo_breadcrumb]

جراحی لثه برای روکش دندان در تهران با بهترین متخصص لثه

جراحی لثه برای روکش دندان در تهران
آنچه می خوانید...

جراحی لثه برای روکش دندان در تهران

 

جراحی لثه برای روکش دندان، یک روش درمانی متدوال تخصصی لثه است که در زمره جراحی های دهان و دندان به شمار می رود. از جراحی لثه زمانی استفاده می شود که دندانی در اثر آسیب شکسته یا از دست برود.

زمانی که تمام دندان های بیمار سالم باشند و فقط یکی از آنها مشکل داشته باشد و برای بیمار اذیت کننده باشد؛ می توان آن را با استفاده از راه حل هایی ساده برطرف کرد. اما زمانی که درمان ریشه ای انجام شود و ساختار دندان به دلیل پوسیدگی ضعیف شده باشد؛ دندان نیاز به روکش دارد و پیش از آن در صورت نیاز می توان لثه را جراحی کرد و سپس دندانپزشک متخصص روکش دندان مورد نظر را متناسب و هم رنگ با دندان های طبیعی بیمار انتخاب می کند. در ادامه با بررسی بیشتر جراحی لثه برای روکش دندان در تهران با وب سایت دکتر محمد نجفی همراه ما باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


     

    جراحی لثه برای روکش دندان

    جراحی لثه برای روکش دندان، یک فرایند روتین برای متخصص لثه است که در طول این جراحی مقداری از لثه یا استخوان و یا هر دو برداشته می شوند تا فضای روکش در دسترس تر باشد.

    در واقع اگر بیمار هنگام خندیدن، لثه ناهموار باشد. ممکن است دندان پزشک قبل از زدن روکش دندان، تشخیص دهد جراحی لثه نیاز است. به این روش کانتورینگ لثه نیز می گویند که شامل برداشتن بافت اضافی لثه برای نمایان شدن بیشتر سطح دندان است. این عمل باعث ایجاد یک لبخند زیباتر می شود.

     

     

     

     

    جراحی لثه برای روکش دندان چیست؟

    جراحی لثه برای روکش دندان، یک روش معمول در دندانپزشکی است که در کنار بهبود و افزایش عملکرد دهان و دندان، از نظر زیبایی تاثیر بسیاری در افراد دارد. در این روش متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، قسمتی از بافت لثه را برمی دارد؛ که در برخی از موارد دندانپزشک از استخوان هم کمک می گیرد و به این وسیله می تواند دسترسی بیشتری برای پوشش روکش ایجاد کند زیرا روکش باید بیشترین سطح از دندان را بپوشاند.

    جراحی لثه یک فرایند مرسوم است که مدت زمان آن حداکثر یک ساعت و یک جلسه طول می کشد. روکش نیز شبیه تاج دندان است که به دلایل درمانی و زیبایی بر روی دندان طبیعی ای که درمان شده است؛ سوار می شود.  متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، در هنگام جراحی مقداری از لثه یا استخوان و یا هر دو را با هم برمی دارد که با این کار فضا برای قرار دادن روکش به اندازه کافی محیا می شود.

    در برخی از موارد دندان هایی وجود دارند که با توجه به میزان تخریب و پوسیدگی عمیقی که دارند؛ در آنها میزان قابل توجهی از خود دندان از بین می رود. در این زمان اگر درمان روکش بدون جراحی لثه انجام شود؛ عوارض بسیاری به دنبال خواهد داشت.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    چرا جراحی لثه برای روکش دندان اهمیت دارد؟

    همانطور که اشاره کردیم؛ روکش ها تاج هایی به شکل دندان هستند که به دلیل زیبایی و ساختار آنها بر روی یک دندان طبیعی قرار می گیرند. زمانی که دندان شکسته یا از دست رفته باشد؛ برای تکمیل مراحل دندانپزشکی مانند ریشه و ایمپلنت دندان و ساخت بریج از این جراحی استفاده می شود. جراحی لثه برای روکش دندان در تهران و دیگر شهرها توسط متخصص این زمینه انجام می گیرد.

    روکش ها باید توسط متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، بسیار محکم بر روی دندان قرار بگیرد و برای آگاهی بیشتر از فرایندی که در این درمان انجام می گیرد؛ شما می توانید فیلم های جراحی لثه و روکش را مشاهده کنید.

     

     

     

     

     

     

    روند جراحی لثه برای روکش دندان

    جراح، در طول جراحی از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می کند و سپس از لیزر برای برداشتن بافت اضافی لثه استفاده می کند. سپس لثه ها برای ظاهری یکدست تر تغییر شکل و کانتور داده می شوند.

     

    پس از جراحی لثه برای روکش دندان چه اتفاقی می افتند؟

    پس از جراحی، بیمار ممکن است کمی تورم و ناراحتی را تجربه کند، اما می توان درد را با استفاده از دارو های مسکن و کمپرس یخ کنترل کرد. برای بهبودی کامل به دستورالعمل های پزشک توجه کنید.

    زمانی که لثه ها به طور کامل بهبود یافتند، می توان روکش های دندانی را روی دندان ها قرار داد تا ظاهر آن ها بهبود بخشد. در نهایت روی دندان ها، برای زیبایی بیشتر کامپوزیت قرار می دهند.

     

    بررسی انواع جراحی های لثه

    انواع مختلفی از جراحی لثه وجود دارد که هرکدام برای رفع مشکلات خاص مربوط به لثه طراحی شده اند. در ادامه به چند نوع جراحی لثه اشاره خواهیم کرد:

     

    انواع جراحی های لثه

     

    نوع سوم جراحی لثه | ژنژیوکتومی

    این روش شامل برداشتن بافت اضافی لثه برای تغییر شکل خط لثه است.

    نوع دوم جراحی لثه | پیوند لثه

    پیوند لثه زمانی اتفاق می افتد که بافت لثه عقب نشینی کرده و ریشه های دندان نمایان شود. در طی انجام این روش، دندان پزشک بافت را از ناحیه دیگری مانند کام گرفته و به ناحیه آسیب دیده پیوند می زند تا سطح مناسب لثه را بازیابی کند و آسیب دندان را بهبود ببخشد.

    نوع اول جراحی لثه | افزایش تاج

    جراحی افزایش طول تاج دندان برای نمایان شدن بیشتر ساختار دندان یا برداشتن بافت یا استخوان اضافی لثه انجام می شود. اگر دندان کوتاه به نظر می رسد یا ساختار دندان نمی تواند حمایت کافی از ترمیم های دندانی داشته باشد، از این روش انجام می شود. همه این ها تنها چند نمونه از جراحی های لثه است که معمولا انجام می شود. برای انجام هر روشی مشورت با دندانپزشک ضروری است.

     

    تماس مستقیم: ۰۲۱۲۶۷۱۰۴۸۴

     

    جراحی لثه برای روکش با لیزر

    جراحی یکی از کاربردی ترین روش ها در دندانپزشکی است که می تواند با استفاده از روش های مختلفی انجام شود. یکی از مهم ترین نوع جراحی ها، جراحی لثه با لیزر است که با پیشرفت علم دندانپزشکی، جراحی لثه برای روکش دندان، برای همه افراد میسر شده است. بیمارانی که مشکلات متعددی مانند مشکلات قلبی، مشکل انعقاد خود یا حساسیت های دارویی به داروهای مختلف مانند داروهای بی حسی، دارند می توانند از لیزر برای جراحی لثه خود استفاده کنند.

    با استفاده از لیزر، مراحل جراحی بدون تیغ جراحی و بدون نیاز به بخیه کردن، انجام می گیرد. در این روش، بیمار کمترین درد را داشته و هیچ خونریزی نخواهد داشت. همچنین این روش بهترین روش برای افرادی است که از جراحی می ترسند. مزایای استفاده از لیزر توسط متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، به شرح زیر است:

    • التیام سریع ‌تر بافت ‌ها
    • عدم کاهش سطح لثه
    • راحتی بیشتر بیمار
    • دقت بالاتر
    • ضد عفونی بافت ‌ها
    • کوتاه‌تر بودن دوره بهبودی

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    آیا جراحی لثه درد دارد؟

    جراحی لثه برای روکش دندان در تهران و شهرهای دیگر به راحتی انجام می گیرد؛ اما سوالی که اغلب توسط بیماران در این زمینه پرسیده می شود؛ آن است که آیا این درمان درد دارد یا خیر؟ جواب این است:

    • نکته اول آن است که ناحیه جراحی توسط بی حسی موضعی، بی حس می شود.
    • ثانیا زمان جراحی کوتاه است و بعد از جراحی با توصیه داروی مسکن و دهانشویه دوره نقاهت کوتاه خواهد بود.

     

     

     

     

    نکات مهم پس از جراحی لثه برای روکش دندان

    بیمار نیاز است که تا 24 ساعت پس از جراحی نکات زیر را رعایت کند:

    • از استعمال دخانیات و الکل پرهیز شود زیرا باعث بروز درد و خشکی دهان و تورم می شود.
    • از استعمال مایعات داغ و غذای سفت پرهیز شود تا از خونریزی و بروز درد جلوگیری شود .

     

     

     

     

    عوامل موثر بر هزینه انجام جراحی لثه برای روکش دندان

    جراحی لثه و روکش آن توسط متخصص جراحی لثه برای روکش دندان انجام می گیرد که هزینه آن با توجه به متخصص و دیگر عوامل متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی خبر خوب آن است که هزینه جراحی لثه برای روکش دندان در تهران و شهرستان ها چندان زیاد نبوده و در مقایسه با هزینه کامپوزیت دندان و حتی هزینه ایمپلنت بسیار کمتر است.

     

     

     

     

     

    هزینه جراحی لثه برای روکش دندان

     

     

    این هزینه به میزان عفونت و آسیب دیدگی دندان شما نیز بستگی دارد و نوع دندان و میزان عفونت لثه ها تاثیری مستقیم بر قیمت جراحی لثه دارد. بنابراین هزینه این جراحی، به موارد زیر وابسته است:

    عامل اول | مهارت و تخصص دندانپزشک

    مهارت متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، یکی از اصلی ترین فاکتورها در ارتباط با هزینه به شمار می رود. دندانپزشکان ماهر و متخصص هزینه بیشتری در مقایسه با دندانپزشکان عمومی برای این کار دریافت می کنند.

    عامل دوم | میزان عفونت لثه

    مقدار عفونت لثه و نوع جنس دندان بیمار هم بر هزینه جراحی لثه برای روکش دندان تاثیر می گذارد. در واقع وجود عفونت در لثه کار را برای دندانپزشک سخت تر و پیچیده تر می کند به همین دلیل دندانپزشک مجبور است که عفونت را برطرف کرده و سپس برای جراحی لثه اقدام کند.

    عامل سوم | وضعیت دندان های بیمار

    وضعیت دندان های بیمار هم در هزینه جراحی لثه و روکش آن تاثیر می گذارد. به هر میزان که وضع دندان ها پیچیده تر باشد؛ دندانپزشک باید کارهای بیشتری برای این جراحی انجام بدهد.

    عامل چهارم | جنس روکش دندان مورد نظر برای بیمار

    جنس روکش نیز برای بعد از جراحی لثه دارای انواع مختلفی است. روکش های فلزی، رزین و سرامیکی از پرکاربردترین روکش های دندانی هستند و هزینه مرتبط با هر کدام از آنها متفاوت بوده و در صورتی که هر یک از آنها انتخاب شوند؛ هزینه نیز تغییر خواهد کرد.

    عامل پنجم | موقعیت کلینیک دندانپزشکی

    موقعیت کلینیک دندانپزشکی نیز بر هزینه جراحی لثه موثر خواهد بود. کلینیک های خصوصی به دلیل تجهیزات پیشرفته تری که دارند و ارائه خدمات بهتر در مقایسه با کلینیک های دندانپزشکی دولتی، هزینه بیشتری دریافت می کنند. همچنین هزینه جراحی لثه برای روکش دندان در تهران با دیگر شهرها نیز تفاوت دارد.

     

     

     

    جراحی لثه برای روکش دندان چقدر طول می کشد؟

    بستگی به این دارد که که تا چه اندازه دندان های شما دچار تحلیل شده است. اگر فقط یک لثه شما نیاز به جراحی داشته باشد، معمولا حدود یک ساعت طول می کشد. اگر به چندین پیوند در نواحی مختلف دهان خود نیاز داشته باشید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

     

    تماس مستقیم: ۰۲۱۲۶۷۱۰۴۸۴

     

     

    آیا جراحی لثه برای روکش دندان درد دارد؟

    شما در طول جراحی لثه برای روکش دندان بی حس خواهید شد. بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی کنید. احتمالا بعد از عمل درد خفیفی خواهید داشت که دندانپزشک برای شما داروهای مسکن تجویز خواهد کرد.

     

     

     

    بعد از جراحی لثه چه اتفاقی می افتد؟

    پس از جراحی پیوند لثه، احتمالا پانسمان در محل جراحی خواهید داشت. امکان دارد پانسمان در چند روز اول خود به خود بیفتد یا دندان پزشک شما در ویزیت های بعدی آن را برای شما بردارد.

     

     

     

     

    روند بهبودی پس از جراحی لثه برای روکش دندان چه مدت طول می کشد؟

    درمان برای هر فرد متفاوت است، اما به طور متوسط، بهبود لثه یک هفته تا دو هفته طول می کشد. اگر چندی ناحیه را به طور همزمان تحت درمان قرار داده اید، بهبودی کمی بیشتر زمان می برد.

     
     
     
     

    مزایای جراحی لثه برای روکش دندان

    • خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد
    • سبب کاهش حساسیت دندان ها می شود
    • به افراد لبخندی زیبا می بخشد.
     
     
     

    خطرات جراحی لثه برای روکش دندان

    • عفونت
    • خونریزی بیش از حد

    اگر با خونریزی شدید، چرک یا هرچیزی دیگر که درست به نظر نمی رسد روبه رو شدید، فورا با جراح خود تماس بگیرید.

     
     
     
     
     
     

    مراقبت های پس از جراحی لثه

    بهبودی کامل جراحی لثه برای روکش به مدت زمان یک تا دو ماه نیاز دارد که بعد از پایان یافتن دوره بهبودی، دندان های بیمار به حالت طبیعی خود برمی گردد. بهتر است برای جلوگیری از خونریزی بعد از جراحی، به مدت 24 تا 72 ساعت پس از جراحی، بیمار فعالیت های سنگین مانند تمرین های ورزشی، بلند کردن اجسام و غیره را انجام نداده و نکات زیر را در نظر بگیرد:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مراقبت غذایی

    بهتر است تا ۲۴ساعت پس از جراحی، از خوردن غذاهای گرم و سرد پرهیز شود و برای پیشگیری از خونریزی دها شسته نشود. علاوه بر این، بهتر است از خوردن مواد خوراکی سخت، اسیدی، چسبناک و ادویه ‌جات پرهیز شود.

    دارو

    بر طبق دستور دندانپزشک، از مسکن ‌هایی مانند نوافن یا تایلنول و .. استفاده می شود که امکان دارد مطابق دستور متخصص مسکن ‌هایی قوی تر و آنتی بیوتیک نیز تجویز شود که نیاز است به صورت مرتب مصرف شود.

    کمپرس یخ

    در ساعات اولیه پس از جراحی، قرار دادن  کیسه یخ در محل جراحی می ‌تواند التهاب و تورم جراحی را کاهش دهد. برای این کار می توانید؛ کیسه یخ را به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. بعد استراحت دهید و مجددا  ۲۰ دقیقه کمپرس یخ قرار دهید.

    ممنوعیت ‌ها

    از جمله ممنوعیت های پس از جراحی لثه برای روکش دندان، آن است که حداقل هفت تا ۱۰روز پس از جراحی لثه نباید از تنباکو مانند سیگار، پیپ، قلیان و .. استفاده کنید  و تا وقتی که دندانپزشک اجازه نداده، نباید نوشیدنی ‌های الکلی مصرف شود.

    عدم تحریک موضع جراحی‌شده

     باید از فشار دادن، دست زدن، کشیدن لب یا زبان به موضع جراحی‌ شده خودداری کنید؛ زیرا امکان دارد موجب افزایش درد و خونریزی شود.

    پانسمان

     پس از جراحی لثه برای روکش دندان، باید از هفت تا ۱۴روز پانسمان داشت و برای تعویض آن باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

    مسواک

    در کنار همه موارد بالا، باید دقت داشته باشید که در قسمتی که موضع پانسمان دارد باید آرام و با دقت بیشتری مسواک بزنید تا آن ناحیه تحریک نشود. اما سایر قسمت ‌ها را می توانید به صورت کامل مسواک زده و نخ دندان بکشید.

     

     

     

    تماس مستقیم: ۰۲۱۲۶۷۱۰۴۸۴

     

     

     

     

    جمع بندی

    • جراحی لثه برای روکش دندان، یک روش درمانی متدوال تخصصی لثه است که در زمره جراحی های دهان و دندان به شمار می رود.
    • روکش ها تاج هایی به شکل دندان هستند که به دلیل زیبایی و ساختار آنها بر روی یک دندان طبیعی قرار می گیرند.
    • روکش ها باید توسط متخصص جراحی لثه برای روکش دندان، بسیار محکم بر روی دندان قرار بگیرد.
    • یکی از مهم ترین نوع جراحی ها، جراحی لثه با لیزر است که با پیشرفت علم دندانپزشکی، جراحی لثه برای روکش دندان، برای همه افراد میسر شده است.
    • بیمارانی که مشکلات متعددی مانند مشکلات قلبی، مشکل انعقاد خود یا حساسیت های دارویی به داروهای مختلف مانند داروهای بی حسی، دارند می توانند از لیزر برای جراحی لثه خود استفاده کنند.
    • جراحی لثه و روکش آن توسط متخصص جراحی لثه برای روکش دندان انجام می گیرد که هزینه آن با توجه به متخصص و دیگر عوامل متفاوت خواهد بود.
    • بهبودی کامل جراحی لثه برای روکش به مدت زمان یک تا دو ماه نیاز دارد که بعد از پایان یافتن دوره بهبودی، دندان های بیمار به حالت طبیعی خود برمی گردد.

    دکتر محمد نجفی

    منبع

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    اشتراک گذاری مطلب:

    دکتر محمد نجفی

    جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *