[wpseo_breadcrumb]

اصلاح طرح لبخند با بهترین روش

آنچه می خوانید...

لبخند هر شخص یکی از مهم ترین و موثر ترین عوامل تاثیر گذار در زیبایی چهره است. داشتن دندان هایی زیبا، یک دست و سفید می تواند این زیبایی را چند برابر کند. مرتب بودن و سفید بودن دندان ها در زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار است و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شخص می شود. روش های مختلفی برای ایجاد این زیبایی در دندان ها وجود دارد که با توجه به انتخاب متخصص فرد می تواند یکی از آن را انجام دهد. در این مقاله می خواهیم اطلاعات کامل تری در رابطه با اصلاح طرح لبخند در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم موارد بسیاری در زیبایی چهره می تواند تاثیر بگذار که مهم ترین آن داشتن لبخندی زیبا با دندان هایی ردیف و سفید است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه دندانپزشکی روش های مختلفی برای ایجاد لبخند زیبا در شخص مورد استفاده فرار می گیرد. به مجموع این روش ها اصلاح طرح لبخند نیز می گویند.

اصلاح طرح لبخند

 توصیه می شود انتخاب بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند بر عهده متخصص و دندانپزشک باشد زیرا او با بررسی و معاینه های لازم می تواند راهنمایی خوب و درستی به شما کند. در انجام این روش زیبایی فرم صورت، رنگ پوست و تناسب اجزای صورت مورد بررسی قرار می گیرد.

مهم ترین موضوعی که در اجرای اصلاح طرح لبخند از اهمیت بالایی برخوردار است، تشخیص و درمان درست دندان ها می باشد. زیرا قبل از انجام هر روش برای زیبایی دندان ها لازم است که دندان های خود شخص از سلامت کامل برخوردار باشند. پس باید بدانید که اصلاح طرح لبخند نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه می تواند جنبه ی درمانی هم داشته باشد.

چه کسانی برای انجام اصلاح طرح لبخند مناسب هستند؟

اغلب افراد می توانند گزینه مناسبی برای انجام اصلاح طرح لبخند محسوب شوند. اما باید توجه داشت که انتخاب کدام روش برای اصلاح طرح لبخند بهتر است که توسط متخصص انجام شود. در حالت کلی افرادی که دارای شرایط زیر باشند کاندیدای مناسبی برای اصلاح طرح لبخند می باشند.

  • افرادی که به هر دلیلی دندان هایشان دچار لب پریدگی شده اند.
  • افرادی که به صورت مادرزادی ما بین دندان هایشان فاصله وجود دارد.
  • افرادی که به هر دلیلی دندان یا دندان های خود را از دست داده اند.
  • افرادی که دارای دندان های بدرنگی هستند.
  • افرادی که به پوسیدگی دندان مبتلا شده اند.
  • افرادی که به صورت مادرزادی دارای لبخند لثه ای هستند یا اندازه دندان هایشان از حالت عادی کوتاه تر است.
اصلاح طرح لبخند

مزایای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند از روش های زیبایی دندانپزشکی است که دارای مزایای بسیاری است که شمردن آن کار آسونی نمی باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین و رایج ترین آن اشاره کرده ایم.

  • باعث زیباتر و جوان تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. همانطور که می دانید لبخند زیبا می تواند در زیبایی چهره بسیار موثر باشد.
  • اغلب مشکلات و بیماری هایی که در ناحیه دندان برای فرد به وجود آمده است درمان و برطرف می شود. زیرا لازمه انجام این روش درمان مشکلاتی است که ممکن است در قسمت دندان برای فرد وجود داشته باشد.
  • همچنین با انجام این روش می توان بسیاری مشکلات، عفونت ها و بیماری های لثه را بر طرف کرد. حتی می تواند از بروز آن ها جلوگیری کند.
  • اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

همانطور که بارها به آن اشاره شده است روش های مختلفی برای اجرای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که در ادامه به شرح مختصری از آن ها می پردازیم.

روش های اصلاح طرح لبخند

بلیچینگ دندان

یکی از روش های این مجموعه زیبایی دندان ها بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان ها است. این روش جزو روش های متداول برای اصلاح طرح لبخند محسوب می شود. عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند باعث تغییر رنگ دندان های ما شوند که همین موضوع می تواند از زیبایی لبخند ما بکاهد. پس به همین خاطر با انجام بلیچینگ دندان می توان دندان هایی سفید داشته باشیم. همچنین لازم به ذکر است که این روش را می توان هم در مطب و هم در خانه اجرا کرد.

لمینیت دندان

نام دبگر لمینت دندان، ونیر پرسلن است که امروزه از محبوبیت بسیاری در بین عموم برخوردار است. این روش می تواند بسیاری از دندان ها را ترمیم و مشکلات دندان ها را برطرف کرد. در این روش پس معاینه دندان ها توسط دندانپزشک ابتدا دندان هایی که نیاز به درمان دارند اصلاح می شوند و سپس بعد از معاینه قالب ها به آزمایشگاه ارسال می شوند تا لمینیت ها ساخته شوند. پس از ساخت لمینیت ها و ایجاد برش هایی بر روی دندان بر روی دندان ها نصب می شوند.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش هایی است که در اصلاح طرح لبخند بسیار استفاده می شود. کاربرد این روش اصلاح نا فرمی های دندانی می باشد. به عبارتی دندان هایی که در یک سطح قرار ندارند با اجرای ارتودنسی در گذشت زمان اصلاح می شوند. البته این روش ممکن است ایراداتی باشد که در مقاله ارتودنسی دندان بیشتر به آن پرداخته ایم.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مناسب ترین روش برای افرادی است که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند است. ایمپلنت دندان همان کاشت دندان می باشد که از لحاظ ماندگاری بسیار عالی می باشد. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می توانند با اجرای این روش زیبایی رو به لبخند خود بازگردانند.

جراحی فک و صورت

بعضی افراد هستند که به صورت مادرزادی یا بر اثر بروز حادثه ای ناحیه فک و صورت متناسبی ندارند و همین موضوع توانسته است میزان زیبایی لبخند آن ها را کاهش دهد. با انجام جراحی های مخصوص در ناحیه فک می توان بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندانی را کاهش داد.

جراحی لثه

جراحی لثه می تواند برای برطرف کردن مشکلات بسیاری موثر باشد. به عنوان مثال برخی افراد وجود دارند که به صورت مادرزادی دارای دندان هایی کوتاه تر از حد عادی می باشند. یعنی هنگام خندیدن میزان نمایان شدن لثه بیشتر از دندان ها است. به اصطلاح می گویند که این افراد دارای لبخند لثه ای می باشند. با انجام جراحی لثه می توان این مشکل را برطرف کرد و زیبایی بیشتر را به لبخند فرد بخشید.

پرکردن دندان هم رنگ دندان

در گذشته دندان هایی که به علت های مختلفی دچار پوسیدگی می شدند یا سوراخ می شدند پس از عصب کشی داخل دندان ها را با موادی غیر همرنگ دندان پر می کردند تا بیمار دچار حساسیت و مشکل نشود. پر کردن دندان ها با مواد غیر هم رنگ باعث می شد که دندان ها ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. اما امروزه مواد جدیدی وجود دارد که هم رنگ دندان طبیعی فرد است و پس از پر کردن کسی متوجه وجود آن نمی شوند.

هزینه اصلاح طرح لبخند

هزینه انجام این روش به عوامل بسیار و مختلفی بستگی دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • تجربه و مهارت دندانپزشک
  • نوع روشی که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود.
  • میزان وجود مشکلاتی که فرد ممکن است در ناحیه دهان و دندان خود داشته باشد.
  • تجهیزاتی که برای انجام این روش استفاده می شود.
  • هزینه کلینیک
  • هزینه داروها و یا وسایلی که برای مدت کوتاهی بعد از اجرای این روش بیمار باید استفاده کند.
  • هزینه انجام آزمایش هایی که فرد باید قبل از اجرا انجام دهد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *