[wpseo_breadcrumb]

هزینه جراحی لثه چقدر است؟_آپدیت قیمت دی 1402

هزینه پیوند لثه
آنچه می خوانید...
 
 
 

هزینه جراحی لثه بستگی به این دارد که چه مقدار ناحیه تحت تأثیر قرار گرفته و چه مقدار لثه عقب رفته است. اگر از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، بیمه پزشکی ممکن است پوشش هایی را برای جراحی جراحی لثه نیز ارائه دهد، زیرا این یک روش جراحی درمانی است. همچنین طرح های پرداخت و گزینه های اضافی وجود دارد که بر قیمت نهایی جراحی لثه تاثیر می گذارد.

 

دلیل انجام جراحی لثه

بافت لثه می تواند از دندان ها عقب نشینی کرده یا فرسوده شود، که می تواند ریشه را در معرض دید قرار دهد و باعث افزایش حساسیت شود. در نهایت، اگر درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. جراحی لثه می تواند از بافت سالم برای بازسازی ناحیه استفاده کند.

نزدیک به نیمی از جمعیت بزرگسال، به نوعی بیماری لثه یا بیماری پریودنتال مبتلا هستند. بیماری پریودنتال می تواند باعث کنده شدن لثه از دندان ها شود که می تواند باعث مشکلات زیبایی و پزشکی شود. 

حساسیت دندان و از دست دادن استخوان و دندان می تواند از عوارض عقب رفتن لثه باشد. فرورفتگی لثه فرآیندی است که اغلب به آرامی و در طول زمان اتفاق می‌افتد، بنابراین ممکن است تا زمانی که بیش از حد از بین نرفته باشد متوجه آن نشوید. این امر باعث می شود هزینه پیوند لثه ارزش پرداخت داشته باشد.

پیوند لثه می تواند به رفع عقب نشینی خط لثه و کاهش این مشکلات کمک کند. این یک جراحی دندان است که از بافت دهان شما برای پوشاندن نواحی در معرض استفاده می کند. به طور معمول، بافت از سقف دهان برای پیوند لثه برداشت می‌شود، اما می‌توان آن را از اهداکننده دیگری نیز گرفت.

جراحی لثه می تواند لبخند شما را بهبود بخشد و همچنین سلامت پریودنتال شما را با پوشاندن ریشه های باز و محافظت از دندان های شما در برابر پوسیدگی بیشتر بهبود بخشد.

عوامل موثر بر هزینه جراحی لثه

هزینه جراحی لثه بسته به عوامل مختلفی می تواند بسیار متفاوت باشد، از جمله:

 
 
 
  • نوع جراحی انجام شده: اگر بافت از دهان شما برداشت شود، معمولاً هزینه کمتری دارد. استفاده از اهداکننده اغلب بر هزینه ها می افزاید.
  • متخصصی که عمل جراحی را انجام می دهد: هزینه جراحی لثه جراحی که دارای تجربه و مدارک بیشتر است عموما بیشتر است.
  • محل مطب: هزینه ها می تواند تا حد زیادی بر اساس منطقه جغرافیایی متغیر باشد.
  • انجام کانتورینگ لثه همزمان با جراحی لثه: این روش لثه ها را برای ظاهری زیباتر کوتاه می کند و هزینه پیوند لثه را افزایش می دهد و اغلب آن را تقریباً دو برابر می کند.
  •  ناحیه تحت درمان: اگر فقط یک دندان و یک ناحیه کوچک پیوند زده شود، جراحی لثه به طور کلی حدود هزینه کمتری دارد. مناطق بزرگتر و جراحی گسترده تر، به خصوص در صورت استفاده از اهدا کننده، هزینه بیشتری خواهد داشت.
 

یکی از نمونه‌های روش جراحی لثه، پیوند بافت همبند است، و در اینجاست که پریودنتیست یا بهترین دندانپزشک بافتی را از سقف دهان شما می‌گیرد و آن را روی یک ریشه در معرض قرار می‌دهد.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت دقیق جراحی لثه میتوانید فرم زیر را پرکنید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرماییم.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
Submit
پیام با موفقیت ارسال شد
ارسال پیام ناموفق بود لطفا مجدد تلاش فرمایید

علاوه بر هزینه های عمل واقعی پیوند لثه، این جراحی شامل هزینه های درمانی دیگری نیز می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • معاینه و مشاوره اولیه
  • تمیز کردن دندان( افرادی که دارای پلاک یا تارتار سنگین هستند ممکن است نیاز به تمیز کردن تخصصی داشته باشند، مانند جرم گیری و پلانینگ یا تمیز کردن ناخالص دبریدمان قبل از ادامه درمان)
  • بیهوشی

برخی از افراد ممکن است همزمان با جراحی لثه، درمان کانتورینگ لثه را نیز انجام دهند. در طول کانتور کردن لثه (یا تغییر شکل لثه)، دندانپزشک یا متخصص شما از ابزارها و تکنیک هایی برای برداشتن بافت اضافی لثه یا شکل دادن به بافت لثه موجود استفاده می کند. 

عوامل موثر بر هزینه پیوند لثه

کانتورینگ لثه معمولا تحت پوشش بیمه نیست که طبیعتا باعث می شود هزینه جراحی لثه بیشتری بپردازید.

آیا جراحی لثه با بیمه انجام می شود؟

برخی از بیمه های دندانپزشکی حداقل بخشی از هزینه عمل جراحی لثه را اگر به دلایل پزشکی و نه فقط برای اهداف زیبایی انجام شود، به طور مرتب پوشش می دهد. هنگامی که برای پوشاندن ریشه های در معرض دید و جلوگیری از، از دست دادن استخوان و دندان نیاز به جراحی جراحی لثه باشد، می توان تا حدی از طریق بیمه پزشکی این جراحی را پوشش داد.

کلام آخر

بیمه پزشکی و دندانپزشکی می تواند بسته به موقعیت مکانی، ارائه دهنده و برنامه خاص شما بسیار متفاوت باشد. شما باید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید تا جزئیات طرح خود را دریافت کنید و بدانید که در صورت وجود، بیمه چه مقدار از هزینه جراحی جراحی لثه شما را می تواند پوشش دهد.

صرف نظر از اینکه بیمه بخشی از هزینه پیوند لثه شما را پوشش می دهد یا خیر، شما همچنان می توانید صدها تومان به دنبال هزینه های اضافی از جیب خود باشید. اگر جراحی لثه شما زیبایی و در نتیجه انتخابی در نظر گرفته شود، احتمالاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. در این صورت مسئولیت کل مبلغ بر عهده شماست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *