[wpseo_breadcrumb]

بررسی و معرفی روش ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

روش ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین
آنچه می خوانید...

روش ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

اگر با دندان‌های آسیب دیده یا از دست رفته خود دست و پنجه نرم می‌کنید یا از پروتزهای مصنوعی خود راضی نیستید، پس ایمپلنت جایگزین مناسبی است. روش کاشت ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین یک تکنیک پیشرفته است که به کمک آن می‌توان قوس دندان را با پایه‌های ایمپلنت دندان پشتیبانی کرد. به عنوان یک روش سریع، کم‌تر تهاجمی و بسیار موفق، ایمپلنت کامل به جایگزینی محبوب برای دندان مصنوعی تبدیل شده است. با پیدا کردن یک دندانپزشک مجرب و کارآزموده، ایمپلنت‌ کامل دندان فک بالا و پایین نتایج زیبایی را به همراه دارد و لبخند را به روی بیماران باز می‌گرداند و آنها را قادر می‌سازد دوباره با اعتماد به نفس لبخند بزنند.

دکتر محمد نجفی، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، با تخصص و تجربه‌ی خود در زمینه‌ی ایمپلنت، لبخند و راحتی را به شما هدیه می‌دهد. شما برای ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین با خیالی راحت می‌توانید به ایشان مراجعه کنید و با مناسب‌ترین هزینه ایمپلنت و هزینه جراحی لثه ، خدمات خود را انجام دهید.

 


     

    تاریخچه ایمپلنت کامل دندان

    در سال 1990، پروفسور پائولو مالو از کلینیک مالو در پرتغال، با حمایت Nobel Biocare، مجموعه ای از مطالعات را در مورد قابلیت و اثربخشی رویکرد All on 4 انجام داد. او مزایای بالقوه درمان و همچنین صرفه جویی در هزینه را تشخیص داد و در سال 1998 اولین بیمار خود را درمان کرد. البته ایده داشتن مجموعه کاملی از دندان‌ها که تنها با چند ایمپلنت پشتیبانی می‌شوند، ایده جدیدی نبود. با این حال، این نوآوری در اتخاذ زاویه 45 درجه برای ایمپلنت های خلفی بود که منجر به تکامل ایمپلنت های All on Four و پذیرش آن به عنوان یک گزینه درمانی برتر شد.

    پروفسور مالو به یک متخصص مشهور جهانی در توانبخشی پیشرفته دهان تبدیل شده است و چندین تکنیک دیگر را برای کمک به بیماران مبتلا به موارد پیچیده ترمیمی ابداع کرده است. او همچنین نویسنده چندین کتاب برجسته در زمینه دندانپزشکی ترمیمی است، چندین مقاله علمی منتشر کرده و در سراسر جهان در مورد توانبخشی دهان سخنرانی کرده است.

     

    روش کاشت All on 4 ایمپلنت دندان

    سوال این است که All on 4 چیست؟ All on 4 یک تکنیک پیشرفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های دندانی دارای پیچ‌های تیتانیومی کوچکی هستند که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند تا جایگزین ریشه دندان از دست رفته شوند. در مورد تک دندان، یک تاج به ایمپلنت متصل می‌شود تا یک دندان مصنوعی فوق العاده واقعی و کاربردی تولید شود. در مورد ایمپلنت کامل دندان، کل مجموعه دندان‌های فک بالا و پایین جایگزین می‌شوند، اما به جای نیاز به ایمپلنت برای هر یک از آنها، تنها با چهار ایمپلنت دندان پشتیبانی می‌شوند.

    در روش کاشت دندان معمولی، برای جایگزینی قوس کامل، هشت ایمپلنت یا بیشتر مورد نیاز است. این روش دارای محدودیت‌هایی است، زیرا نیاز به پیچاندن ایمپلنت‌ها به قسمت‌هایی با تراکم استخوان کاهش یافته در پشت دهان دارد. این می‌تواند به پیوند استخوان و تقویت سینوس برای تقویت استخوان فک نیاز داشته باشد، یک روش بسیار تهاجمی تر. برعکس، با All on 4، تنها دو ایمپلنت در پشت دهان مورد نیاز است که به طرز ماهرانه‌ای در زاویه 45 درجه قرار دارند تا ضمن حفظ استحکام، از نواحی دارای کمبود استخوان جلوگیری شود.

    روش کاشت All on 4 ایمپلنت دندان

     

    کاندیدهای مناسب برای ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

    پاسخ کوتاه این است که کاشت کامل دهان می‌تواند برای هر کسی که دندان‌هایش را از دست داده و یا آسیب دیده، دست و پنجه نرم می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما مجموعه‌ای از دندان‌های کاملاً بی‌کاربرد دارید، و این به شدت بر زندگی روزمره‌تان، آنچه می‌توانید بخورید و ظاهرتان هنگام لبخند زدن تأثیر می‌گذارد. سعی کرده اید از پروتزهای مصنوعی استفاده کنید، اما از زیبا و درست نبودن آنها خسته شده اید، باعث ناراحتی شما می‌شود، و احتمالاً می‌ترسید در اواسط حرف زدن از دهان شما خارج شود. به دلیل کاهش تراکم استخوان ناشی از از دست دادن دندان یا بیماری لثه، نتوانسته‌اید ایمپلنت‌های معمولی داشته باشید.

    تماس مستقیم: ۰۲۱۲۶۷۱۰۴۸۴

     

     فشار خون بالا و ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

    اگر در حال حاضر فشار خون بالا دارید، فکر انجام هر گونه جراحی می‌تواند یک نگرانی بزرگ باشد. در واقع، افزایش فشار اضافی ناشی از اضطراب و آدرنالین در داروهای بیهوشی از نظر تاریخی به این معنی بود که ایمپلنت امکان پذیر نبود. خوشبختانه امروزه راه هایی برای کاهش خطرات مرتبط با فشار خون بالا وجود دارد. در مرحله اول، به عنوان بخشی از ارزیابی پزشکی، ما به شما توصیه می‌کنیم که در مورد این روش به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک، دوز داروهای شما را بررسی می‌کند و همه چیز را برای جراحی ایمپلنت شما فراهم می‌کند.

     

    بیماری پریودنتال و ایمپلنت کامل دندان

    این یک تصور غلط رایج است که بیماری پریودنتال، شما را از کاشت ایمپلنت کامل دندان باز می‌دارد. واقعیت این است که بیماری پریودنتال در اغلب موارد علت از کار افتادن دندان‌ها است. هیچ دلیلی وجود ندارد که بیماری پریودنتال مانع از ایمپلنت کامل فک بالا و یا ایمپلنت کامل فک پایین شود.

     

    تاثیر پوکی استخوان بر ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

    روش All on 4 برای ایمپلنت کامل دندان فک بالا یا ایمپلنت کامل فک پایین، راه حل ایده آلی برای کسانی است که دچار پوکی استخوان هستند، زیرا ایمپلنت های زاویه دار به تراکم استخوان زیادی برای ثابت شدن نیاز ندارند. از آنجایی که ایمپلنت‌ها به روشی نوآورانه به استخوان فک متصل می‌شوند، اغلب نیازی به انجام روش‌های تهاجمی پیوند استخوان نیست. در گذشته، فقدان استخوان فک یا کیفیت پایین استخوان یک مشکل مهم برای کسانی بود که مایل به کاشت ایمپلنت بودند. این روش به مقدار قابل توجهی کار اولیه نیاز داشت تا فک به اندازه کافی قوی شود تا بتواند تا هشت ایمپلنت را پشتیبانی کند.

    ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین

     

    میزان درد ایمپلنت کامل دندان

    اغلب از ما می‌پرسند که درمان ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین چقدر دردناک است و این نگرانی قابل درک است. در مرحله اول، باید بدانید شما در طول عمل بی حس خواهید شد، بنابراین دردی احساس نمی‌کنید. اگر این هنوز چیزی است که شما را نگران می‌کند، می‌توانیم با هم آن را حل کنیم. پس از درمان، احتمالاً کمی تورم و کبودی خفیف و درد را تجربه خواهید کرد. این علائم به راحتی با داروهای مسکن قابل درمان هستند و طی چند روز فروکش می‌کند.

     

    عوارض ناشی از ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

    نگرانی در مورد عوارض ناشی از هر جراحی، طبیعی است، حتی اگر میزان موفقیت‌اش بسیار بالا باشد، برخی از آن‌ها شکست می‌خورند. سه عامل اصلی می‌توانند باعث شکست ایمپلنت دندان شوند:

    اولین عارضه ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین | سلامت بیمار

     سلامت عمومی بیمار تأثیر بسزایی در موفقیت درمان دارد. به عنوان مثال، کسانی که دیابت کنترل نشده دارند، سیگار می کشند یا بهداشت دهان و دندان بدی دارند، بیشتر مستعد ابتلا به پری ایمپلنتیت (یک پاسخ التهابی ناشی از تشکیل باکتری در دهان) هستند.

    دومین عارضه ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین | مراقبت پس از عمل

     بسیار مهم است که بیماران، مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت خود را رعایت کنند، در حالی که استخوان فک زمان لازم را برای رشد در اطراف ایمپلنت و قرار دادن آن در جای خود دارد، یک رژیم غذایی نرم داشته باشند.

    سومین عارضه ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین | صلاحیت دندانپزشک

     مهارت و تخصص دندانپزشک در انجام این روش بسیار مهم و اساسی است. دندانپزشکان بسیار ماهر اطمینان حاصل می‌کنند که قالب‌ها به درستی گرفته می‌شوند، ایمپلنت‌ها به طور دقیق تراز می‌شوند و خطرات آسیب عصبی را کاهش می‌دهند. بسیاری از عوارض این روش را می‌توان با انتخاب یک دندانپزشک مجرب، ارزیابی فردی کامل برای در نظر گرفتن شرایط پزشکی یا انتخاب سبک زندگی، و رعایت مراقبت‌های پس از جراحی که پزشک توصیه می‌کند، کاهش داد.

    عوارض ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

     

    نحوه انتخاب دندانپزشک برای ایمپلنت کامل دندان

    همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، انتخاب دندانپزشک مناسب برای موفقیت درمان ایمپلنت کامل دندان شما بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که بهترین پزشک را برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین خود انتخاب کرده‌اید، زیرا پای لبخندتان درمیان است. شما باید دندان پزشک ماهری که در حوزه‌ی ایمپلنت، مهارت کافی دارد را بیابید. اطمینان حاصل کنید که از مواد بسیار مرغوب استفاده می‌کند و به تمامی موارد درباره‌ی عوامل بهداشتی و درمانی در حوزه‌ی ایمپلنت کامل دندان آگاه است.

     

    تماس مستقیم: ۰۲۱۲۶۷۱۰۴۸۴

     

    نتیجه گیری

    اگر دهان شما به ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین نیاز دارد، باید بدانید که یافتن دندان پزشک ماهر و زبردست، مهم‌ترین، مرحله است. دکتر محمد نجفی، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، با داشتن تجربه و مهارت در زمینه‌ی ایمپلنت و ایمپلنت کامل دندان، لبخندی زیبا به شما هدیه می‌دهد.

    دکتر مجمد نجفی

    منبع

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    اشتراک گذاری مطلب:

    دکتر محمد نجفی

    جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *