[wpseo_breadcrumb]

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 چقدر است؟

قیمت-ایمپلنت-دندان
آنچه می خوانید...

قبل از انجام ایمپلنت دندان سوالات زیادی درباره هزینه آن برای افراد در شهرستان ها و تهران به وجود می آید. در این مطلب از سایت دکتر محمد نجفی  می خواهیم به سوالات شما درباره هزینه  ایمپلنت دندان در سال 1402 پاسخ دهیم. به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه  این مطلب به آن پرداخته ایم. 

ایمپلنت-دندان

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

• تعداد ایمپلنت

هرچه برای بازگرداندن لبخندی زیباتر به لب های خود به ایمپلنت بیشتری احتیاج داشته باشید، هزینه عمل شما نیز بیشتر خواهد شد. جایگزینی یک دندان از دست رفته با یک ایمپلنت به طور طبیعی هزینه کمتری نسبت به استفاده از چندین ایمپلنت برای بازیابی یک ردیف دندان از دست رفته دارد.

• محل کاشت ایمپلنت دندان

به طور کلی، ترمیم دندان های جلویی با ایمپلنت نسبت به دندان های آسیاب گران تر است. دندانپزشک برای هر فرد یک برنامه درمانی ایجاد می کند، زیرا زوایای دندان افراد با هم متفاوت است.

• انجام اسکن

قبل از قرار دادن ایمپلنت، دندانپزشک از دهان و فک شما اسکن می گیرد. اشعه ایکس و سی تی اسکن به دندان پزشک شما کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا فک شما به اندازه کافی ضخیم است که از ایمپلنت دندان پشتیبانی کند.

• اقدامات مقدماتی

بخر از بیمارن قبل از این که بتوانند ایمپلنت دندان را دریافت کنند، نیاز به انجام اقدامات اضافی دارند. به عنوان مثال، استخوان فک اغلب در طول زمان خراب می شود. اگر استخوان فک شما برای ایمپلنت خیلی ضعیف است، ممکن است برای تقویت استخوان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید.

• مواد مورد نیاز

ایمپلنت های دندانی از ماده ای به نام  آلیاژهای تیتانیوم ساخته شده اند که می تواند بدون  مشکل مستقیما با استخوان فک ادغام شود.

• محل درمان

در نهایت، هزینه ایمپلنت دندان با توجه به به محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد. در شهر های بزرگ، هزینه ایمپلنت دندان به نسبت بیشتر از شهر های کوچک تر است.

هزینه-ایمپلنت-دندان

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

عوامل متعددی در قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402 موثر است. یکی از این عوامل به محل کلینیکی که قرار است ایمپلنت دندان را انجام دهید بستگی دارد. همچنین باید دانست که هزینه ایمپلنت دندان در شمال تهران نسبت به شهر های دیگر متفاوت است. با نوسانات قیمت در سال 1402، میزان قیمت ایمپلنت دندان نیز تغییر کرده است. زمانی که شما به بهترین دندانپزشک در شمال تهران مراجعه می کنید قطعا هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. 

چرا هزینه ایمپلنت دندان در مطب های مختلف متفاوت است؟

اگر در سایت های مختلف دنبال هزینه ایمپلنت دندان باشید متوجه خواهید شد که هزینه هر کلینیک با دیگری متفاوت است. دلیل یکسان نبودن این قیمت ها چیست؟ آیا نباید قیمت ایمپلنت دندان در همه کلینیک ها یکسان باشد؟

خیر، قرار نیست هزینه همه کلینیک ها یکسان باشد. زیرا کلینیک ها از برند های مختلف برای کاشت ایمپلنت استفاده می کنند. دلایل دیگر نیز بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است که در ابتدا مقاله توضیح داده شد.

سرمایه گذاری بلند مدت در لبخند شما

 اگرچه درمان ایمپلنت می تواند هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه های ترمیمی داشته باشد، اما هیچ چیز نمی تواند با پایداری طولانی مدت ایمپلنت های دندانی برابری کند. اگر در مورد هزینه ترمیم لبخند خود با ایمپلنت نگران هستید، از دندانپزشک خود در مورد گزینه های تامین مالی سوال کنید.

چرا ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری هستند؟

در ظاهر ایمپلنت های دندانی گران به نظر می رسند، به خصوص که با روش های جایگزینی دیگر دندان مقایسه شوند. با این حال پروتز ها و بریج دندان دو جایگزین هستند که معمولا هر 5 تا 10 سال یکبار باید ترمیم یا تعویض شوند. هزینه ترمیم و نگهداری منظم به تدریج از هزینه های روی آوردن به ایمپلنت که می تواند یک عمر دوام داشته باشد ( تا زمانی که به درستی از آن مراقبت کنید) بیشتر شود. همچنین ایمپلنت ها از خراب شدن استخوان فک شما جلوگیری می کنند.

اگر فک شما خراب شود، شکل صورت شما نیز تغییر می کند. همچنین دندان شما شروع به لق شدن خواهد کرد. در واقع استخوان فک ساختاری را فراهم می کند که ریشه دندان های شما را در جای خود نگه دارد و در صورت از بین رفتن آن، دندان های دیگر خود را نیز از دست خواهید داد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد کاشت ایمپلنت فوری بدانید

نتیجه گیری

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان می توانید به سایت دکتر مورد نظر خود مراجعه کنید و با وی در تماس باشید. همچنین میزان قیمت ایمپلنت دندان به محلی که در آن زندگی می کنید نیز وابسته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر محمد نجفی

جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت های دندانی د‌ارای بورد تخصصی، استادیار دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *